Gäst Sölve Postad 20 Mars , 2005 Har en styrpulpet som är 4.0x1.70 vet ej märke eller vilken rek motor styrka, har funderingar på en 40hk. Är tacksam för alla tipps! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 20 Mars , 2005 en bild kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 20 Mars , 2005 Vad är det för typ av skrov? Klinkat eller V-botten? Jag har en båt nu som är 4,6m med V-skrov och den är det max 40hk på, sen hade jag en 4,7m båt med klinkat skrov och dne var det max 20hk på, så det beror mycket på vilket typ av skrov du har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 20 Mars , 2005 Hej! Är det en roddbåt med en liten styrpulpet på den? I så fall är det väldigt mycket med 40 hk på en så liten båt! På tok för mycket kan man ju milt säga!! Utan att veta vad du har för slags båt så gissar jag att 4-10 hk är ett betydligt mer anpassat val. Kanske max 15 hk. En renodlad styrpulpetbåt är uppbyggd på ett helt annat sätt än en roddbåt och tål mer hk, men dessa båtar görs sällan så små som 4 m. Ta ett foto och infoga den här så blir det lättare. Finns det ingén blå skylt på båten som kan vara vägledande? Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 20 Mars , 2005 40 låter lagom tycker jag. Vi har en ungerfär lik stor båt med en 40a på. Går som ett skott. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser