NiBa 0 Postad 20 April , 2014 Hejsan, skulle testa tvn i den nya båten men lyckades inte få in någon kanal. Det sitter en rund-antenn kopplad till en slags förstärkare och sedan in i tvn (en LG platt tv utan box/kort). När jag går in på kanalinställningar kunde jag välja mellan BG, I, DK och L. Sökte igenom alla dessa men hittade ingen kanal. Finns det några kanaler kvar att hämta analogt, eller måste jag fixa någon box? Ni som har TV i era båtar, vad har ni för prylar? Känns tröstlöst att söka runt bland Etervågorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tirill 22 Postad 20 April , 2014 Det Analoga nätet släcktes ner i Sverige 2007. Sen har en analog TV varit obrukbar som TV mottagare. Om det skulle gå att uppbringa en box, så kan det kanske funka, men blir knöligt med 2 fjärrkontroller etc.Det är bara att köpa en ny TV för ändamålet! Kostar inte många kronor idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NiBa 0 Postad 21 April , 2014 Aj då... Då gissar jag att man även måste dra fram en ny kabel (HDMI). Idag går det ju en antennkabel och RGB till DVD'n. Då måste man ju plocka ner inredning mm för att få dit kablarna . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Submin 14 Postad 21 April , 2014 Aj då... Då gissar jag att man även måste dra fram en ny kabel (HDMI). Idag går det ju en antennkabel och RGB till DVD'n. Då måste man ju plocka ner inredning mm för att få dit kablarna Hej Kolla först om du får in kanaler på en enkel bordsantenn! /Submin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 457 Postad 21 April , 2014 Är det antennen eller tv-mottagaren som är problemet? Funkar tv:n med rätt antenn? Funkar antennen ombord med en digital-tv-mottagare? Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NiBa 0 Postad 21 April , 2014 Mackey, tyvärr kan jag inte svara på de frågorna. Antennen antar jag fungerar och även tvn. Fast om det nu inte finns några analoga kanaler att ta ner längre (som någon svarade) så hjälper det ju inte mig - tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 21 April , 2014 Gå in på Boxers hemsida och läs på vad som gäller. Det ska funka med UHF-antenn och koaxialkabel om du har en digital mottagare i TV:n, annars krävs box. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 21 April , 2014 Om det bara finns inställning för "BG, I, DK och L" så kan inte tvn ta emot digitala sändningar. Så antingen box eller ny tv. RGB från DVDn kan du fortsätta med, kolla bara att en ny tv har RGB ingång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser