Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
kallle

Transportera Parsun 5hk liggandes i bilen går det?

Rekommendera Poster

Ska köpa en motor. Enligt parsuns hemsida få den inte ligga ner står det det. Kan det verkligen stämma. Såfall vilken sida ska vara uppåt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle inte rekommendera till att köpa en Parsun.. Jag känner tre personer som haft (läs igen - HAFT) parsun, dom har alla haft massor med problem, lämnat in på garanti, fått nytt, å samma visa om igen.. Tills dom lämnat tillbaka motorn, fåt pengar tillbaka och köpt något annat.. Utan strul..

Min semester är bara 4-6 veckor per sommar, dom veckorna vill jag njuta, inte fasen skulle jag köpa en motor med erkänt dåligt rykte, men det är bara min lilla åsikt..

Du gör som du vill.. Ska du lägga den lägg den på sidan med reglaget neråt så är det inga problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Yamahas småmotorer kan läggas på tre sidor.

Den fjärde sidan har en utformning så det inte går att få den att stå så.

Det är en bra och säker utformning.

Parsunmotorerna har rimligtvis en sida man kan lägga den åt, annat vore orimligt.

Det brukar vara rorkulten ner, men det får man verifiera i manualen, eller via dekal på motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maskinen har en dekal som visar hur den kan placeras, vill minnas att det är på akterkant och på rorkultsidan.

Min 9,9 a Parsun går nu på tionde sesongen, som varar från att hamnen blivit isfri tills att isen ligger igen, skulle tro att den går lika mycket på en månad som en normal badgäst kör på en sommar.

Under denna tid har jag bytt en impeller, nu i vår, alltså efter nio års användning!

Har även fått ställa in flotörnivån några gånger, då nålventilens fäste i flotören är lite svagt.

En motor som jag kan rekomendera, men det är ju surt för andra märken att den har en trevlig prisbild.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...