Barmeister 4 Postad 18 April , 2014 Hej! Har ett antal lager färg på trimplanen och skulle vilja slipa bort detta. Tycker ni att det är lämpligt? Om det är okej ska jag då sedan behandla aluminiumet på något sätt? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 456 Postad 19 April , 2014 Det är bättre att använda någon form av färglösare, ex.vis LeFant Paint Remover som jag gillar sedan jag prövade det för någon månad sedan. Det är både enklare och mindre risk att du skadar trimplanen på så vis. Beroende på var du har båten bör du tänka på att det växer även på trimplan. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barmeister 4 Postad 19 April , 2014 Det är bättre att använda någon form av färglösare, ex.vis LeFant Paint Remover som jag gillar sedan jag prövade det för någon månad sedan. Det är både enklare och mindre risk att du skadar trimplanen på så vis. Beroende på var du har båten bör du tänka på att det växer även på trimplan. Mackey Tackar! Har faktiskt kvar Lefant sedan tidigare så det ska jag köra med. Jag kan sedan bara låta trimplanen vara "rena", alltså ingen vidare efterbehandling efter det att färgen är borta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 456 Postad 20 April , 2014 Du behöver inte måla trimplanen, men det kommer att växa saker på dem. Det är ju lätt att bada lite runt båten och ta bort detta vartefter. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser