Jocke80 1 Postad 16 April , 2014 Hej! Nått tips på bra olja till badbryggan? Har slipad trärent nu (ek). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 16 April , 2014 Vet inte hur ek ser ut om det blir såpat.. Jag oljade en teakbadbrygga jag hade, den oljade ytan blir fort ful eftersom det blir mycket vatten där.. På min nuvarande är det inte oljat och kommer inte bli, där ska jag bara såpa, då håller den sig fín länge å får en fin grå ton. Ska du olja så är Ovatrol eller vad den heter den som flest har blivit nöjda med. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krippe22 1 Postad 16 April , 2014 Hej! Nått tips på bra olja till badbryggan? Har slipad trärent nu (ek). Jag gillar att ha lite ljus träfärg, i alla fall på teak, snyggast som även håller ett tag tycker jag är att sandpappra lite försiktigt, lägga snappyteak, ger ljus fin färg, och sedan lägga tunt med Snappy sealer. Blir inte mörkt som med olja, utan behåller den fina ljusa färgen och ser och känns obehandlat ut men håller nästan en hel säsong 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser