Flipperpetri 2 Postad 14 April , 2014 (redigerade) Är lite sugen på riktigt toa i min fliper 700. Så testar om ni har några bra förslag samt gärna tips specifikt till min båt. Toan o tanken kommer väl ev att ligga i vattenlinjen? ______________¤________#____ Samt att det inte blir något bra fall till tanken då den inte hamnar så långt ner som man vill. (ska man höja toastolen?) Finns det inga septitankar som man kan montera wc-stolen direkt ovan på? (men det kanske inte är så bra?) Redigerad 14 April , 2014 av Flipperpetri Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jmahler 1 Postad 16 April , 2014 Styrbords bakre stuvutrymme. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 18 April , 2014 Styrbords bakre stuvutrymme. Hej ! hur har du med fallet dit? är stolen uppbyggd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 19 April , 2014 Du behöver inget fall till tanken då toaletten pumpar till tanken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 19 April , 2014 Själv plastade jag upp en klack på 10 cm för att få en mer sittvänliga höjd. Fall behöver du inte ha, då du pumpar ur skiten ur toaletten. Min 40 L tank siitter i stuvfacket direkt bakom. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
75magnus 1 Postad 19 April , 2014 Hej Jag har min tank monterad snett under förarstolen. Kylskåpet är dock flyttat från sitt vanliga ställe och sitter under där föraren har sina fötter. Detta gör att toan känns betydligt större (förutom höjden). Tanken är specialgjord för att passa. Den sitter högra än toan så jag pumpar upp i tanken. Har inte vart några problem med att det stiger i toan sen jag satte i Twist and lock pump istället för den vanliga Jabscon. Jag ska försöka ta lite kort senare idag så du kan se bättre. Jag är väldigt nöjd med denna lösning. Magnus 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
75magnus 1 Postad 19 April , 2014 Lite bilder. Den är på ca 40-45 liter. Den lilla rörstumpen som sticker upp i toppen är förberedelse för sugtömning. Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 20 April , 2014 Lite bilder. Den är på ca 40-45 liter. Den lilla rörstumpen som sticker upp i toppen är förberedelse för sugtömning. Magnus bild 1.jpegbild 2.jpegbild 3.jpegbild 4.jpegbild 5.jpeg Tackar, hur får du bajset att rinna uppåt? ( ursäkta en nybörjarv fråga) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
75magnus 1 Postad 20 April , 2014 Lite bilder. Den är på ca 40-45 liter. Den lilla rörstumpen som sticker upp i toppen är förberedelse för sugtömning. Magnus bild 1.jpegbild 2.jpegbild 3.jpegbild 4.jpegbild 5.jpeg Tackar, hur får du bajset att rinna uppåt? ( ursäkta en nybörjarv fråga) Det sköter pumpen på toan om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 20 April , 2014 Riktigt snyggt kylskåp har du i alla fall. Hur tömmer man, måste man köra eller är det bara att tömma rakt ut om behovet finnes? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
75magnus 1 Postad 21 April , 2014 Riktigt snyggt kylskåp har du i alla fall. Hur tömmer man, måste man köra eller är det bara att tömma rakt ut om behovet finnes? Det är bara att öppna. Resten sköter sig själv.Det är väl att föredra att puttra sakta framåt under tiden. Ska montera sugtömning nästa vår. Hoppas det funkar bra.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 12 Maj , 2014 Hej är nu klar och även sjösatt! Det blev en självpumpande stol samt en septitank med självtömmning. Använde det bakre stuvutrymmet för tanken och ett gammalt hål för tömningen., Tack alla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser