gissla 1 Postad 14 April , 2014 (redigerade) Hej ställer om min tidigare fråga lite. Ska snart beställa nya båten, en 19fot bowrider. Kan inte bestämma mig vilken motor. Har tidigare haft Mercruiser och kan mecka med Alpha drevet utan och innnan. Volvo pentan är med Sx drev (aldrig haft) Sen har ju VP 10mer hk, alltid kul Just nu litar det åt Volvo då dem har sitt Neutrasalt system som verkar fungera bra om man inte vill installera färskvattenkylning för 15-30tus. Jag har lika långt till båda servicevärkstäderna. Någon som testat VPs Neutra salt? Redigerad 14 April , 2014 av gissla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 14 April , 2014 Att Penta har 10hk mer vill jag minnas är pga att de mäter på svänghjulet medans Mercruiser mäter "propellerhästar" Du har inte kollat vad en icke original sötvattenskylning kostar? Är ju ganska enkelt att hänga på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gissla 1 Postad 14 April , 2014 Att Penta har 10hk mer vill jag minnas är pga att de mäter på svänghjulet medans Mercruiser mäter "propellerhästar" Du har inte kollat vad en icke original sötvattenskylning kostar? Är ju ganska enkelt att hänga på Tack för svar. Tänkte mer på om garantin ryker om jag inte servar/installerar kylning hos aukt verkstad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormbrother 0 Postad 14 April , 2014 Sätt in original värmeväxlare på vp:n! Vid ett nybåtsköp kan ju knappast 15-20000:- spela någon roll. Med växlarn kan du ju ta ut gångvärme också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gissla 1 Postad 14 April , 2014 Sätt in original värmeväxlare på vp:n! Vid ett nybåtsköp kan ju knappast 15-20000:- spela någon roll. Med växlarn kan du ju ta ut gångvärme också. Jo det är sant, men är redan över "budget plan" iom att jag stigit upp till v8 :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser