Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
Azguz

Lw31 - Någon som kan dem?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska kika på en lw31 i helgen. Undrar om någon här är kunnig på dem som jag kan ställa PM fråga till? Gillar inte riktigt att posta länkar på båtar öppet i forumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej - du skickade ju PM till mig; jag kan inte svara då jag inte kan modellen i detalj. Det jag vet är att det är en starkt byggd båt, ritad av Sparkman & Stephens som ritade havskappseglare med stor framgång på 60-70-talen (man har bl a ritat Swan-båtar). Båten är byggd på IW-varvet (inte LW) på västkusten, och någon av dessa herrar borde kanske kunna svara på dina frågor bättre. http://www.sailguide.com/batfakta/comments.php?id=728

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej - du skickade ju PM till mig; jag kan inte svara då jag inte kan modellen i detalj. Det jag vet är att det är en starkt byggd båt, ritad av Sparkman & Stephens som ritade havskappseglare med stor framgång på 60-70-talen (man har bl a ritat Swan-båtar). Båten är byggd på IW-varvet (inte LW) på västkusten, och någon av dessa herrar borde kanske kunna svara på dina frågor bättre. http://www.sailguide.com/batfakta/comments.php?id=728

Hej, jo jag gjorde det, men visste inte om du kunde så fråga lite ödmjukt här!

Det är så att jag har en som jag verkligen har fastnat för! Tror det uppstått lite båtkärlek on the WWW. Ska iväg i helgen och se om det finns gnista IRL också(ursäkta min humor)..

Har även läst att ritarna lämna garant att den skulle kunna korsa atlanten, konstruktionsmässigt alltså..

Jag har som sagt en på gång som jag ska ner och titta på, men jag vet inte om det är ett överpris satt på den.. Skulle behöva resonera med någon som kan dem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...