Gå till innehåll
onsdag 09 april 2025
FallStopper

Hjälp oss att förbättra dagens förankringsmetoder

Rekommendera Poster

Studenterna verkar inte bemöta kritiken/frågorna från MarinGuidens medlemmar heller, varför detta not måste ses som ett skämt. Inte en enda kommentar utöver det första inlägget.

Som sagt är det omöjligt att svara på frågorna.

/R

Det är inte säkert att de ens går in här och tittar, när de vällagt in alla sina identiska inlägg.

Jag svarade på frågorna, men kunde inte låta bli att ställa frågan om de överhuvud taget visste vad frågade om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I slutet av frågeformuläret erbjuds att man kan teckna konto i  siten som ombesörjer enkäten. Någon form av dold reklam som kan vara den huvudsakliga andemeningen?

/Moltas.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk om någon gjort enkät om förbättrande av hur göra upp eld, på stenåldern!!!

Vilka svar hade dom fått, vilket ramaskri hade det blivit på själva frågeforumet??

Va!!!!... det har ju alltid fungerat med flinta!!!!

Ska man slå med vänster hand mot stenen i höger eller tvärt om!!!! hahahahaaa, 

Dom borde ha tagit reda på att flinta och fnöske redan finns!!!

osv......

Jag tror inte världens bästa och eller mest färdigutvecklade förtöjnings- eller någon annan av världens produkter eller metoder är uppfunnen och fullt utvecklad ännu.

Om alla alltid skulle reagerat som här skulle vi nog inte kunna tälja barkbåtar med metallkniv, tända tändsticka  eller å andra sidan inte se ett sånt här forum heller

Det är lätt att raljera helst om man aldrig gör några försök själv, för gör man ingenting så gör man ju inga misslyckade försök heller.

Jag förtöjer förmodligen så som alla andra, ankare, tampar, kilat, träd, stenar osv. och vet heller ännu inte om jag i framtiden kommer att skratta åt hur jag gjorde förut.....

Om enkäten är helt galen!
Du som vet och tycker det. Varför kan du inte vara juste och ge några tips om hur den ska se ut???!!! Om du vet vad studenterna vill få ut av den? Jag vet inte men tycker det är bättre att försöka än att vänta på att någon annan gör det.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du ens läst enkäten? I så fall hade du sett att frågorna handlar om hur du förtöjer idag. Man vill inte att läsaren ska tipsa om nya förtöjningsmetoder, utan du ska kort och gott tala om hur du gör idag. Och svaren kommer därför att vara mer eller mindre identiska.

Jämför med Mackeys parallelltråd där han frågar om kreativa metoder att använda ägg. Hade han frågat hur du gör för att koka ägg, hade det bara blivit en inventering av existerande metoder, inget nytt.

Hade enkäten varit mer genomarbetad och känts meningsfull kanske man fått med sig läsarna, men nu blir reaktionen att man lägger 30 sekunder på att svara. Vad svarade du på frågan "känner du till några återanvändbara förtöjningsmetoder" till exempel? Vad ville man ha fram med den frågan? Finns det förresten några icke-återanvändbara metoder att jämföra med? Man kanske skulle samarbetat med några som vet hur man gör enkäter för att få användbara resultat innan man lade ut den.

Jag börjar nästan tro på att både denna och föregående fråga om GPS faktiskt är smygreklam om att använda webbtjänsten för undersökningar, som Moltas skriver. Man lägger 5-10 minuter på att skriva frågor om något ämne som passar ett forum men är inte intresserad av resultatet i sig. Det förklarar också den totala tystnaden där man inte ens försöker bemöta kritiken. Undrar om det finns liknande frågor i andra forum från samma författare?

Alternativt är detta en del av en kurs för förstaårsstudenter där dom självständigt ska ta reda på något och att man efteråt ska analysera sina metoder och lära av sina misstag. Med riktig feedback efteråt tror jag faktiskt att det hela skulle kunna vara en nyttig övning! Då är inte ankringsmetoder själva målet utan att utvärdera sin egen metod för informationsinhämtning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Postad En minut sedan

Jag ser två alternativ:

1) svara på enkäten

2) svara ej på enkäten

Sen behövs väl inget tjafs

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I slutet av frågeformuläret erbjuds att man kan teckna konto i siten som ombesörjer enkäten. Någon form av dold reklam som kan vara den huvudsakliga andemeningen?

/Moltas.

Snälla rara. Surveymonkey är ett gratisverktyg för utvärderingar. Priset man får betala för gratistjänster är reklam, erbjudanden m.m.

Finns nog inget konspiratoriskt att läsa in i undersökningens epilog, WTC rasade verkligen på riktigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Postad En minut sedan

Jag ser två alternativ:

1) svara på enkäten

2) svara ej på enkäten

Det behöver inte bli mycket svårare än så. Bra sagt.

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Postad En minut sedan

Jag ser två alternativ:

1) svara på enkäten

2) svara ej på enkäten

Det behöver inte bli mycket svårare än så. Bra sagt.

:)

Instämmer, inget att hetsa upp sig för. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst, jag har svarat.

Om du ska få hjälp med att hitta på något som ingen tidigare kommit på vet jag inte om det smartaste du kan göra är just att tala om precis vad och hur du vill att det som ingen tänkt på ska vara och eller se ut.

kallas visst i kreativa sällskap för "Brainstorming"

När hjulet väl är uppfunnet säger många:

"ahaaaa, var det såååå du mena... såå skulle jag åxå ha gjort..."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...