Nybbe79 7 Postad 12 April , 2014 (redigerade) Har äntligen hämtat "nya" båten Bara invänta sommaren... Redigerad 12 April , 2014 av Nybbe79 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 12 April , 2014 Håller med dig! Även om preimiärturen blåste och regnade in idag efter diverse småfix. Ser att sommarsulorna är förberedda x 2... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 12 April , 2014 Håller med dig! Även om preimiärturen blåste och regnade in idag efter diverse småfix. Ser att sommarsulorna är förberedda x 2...Tyvärr kan man inte styra över vädret, däcken åkte på för ett par veckor sedan ☺ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 12 April , 2014 Har tvättat den idag, använde Sharkbite på några ställen där vattenlinjen syns lite men fick inte bort allt, medlet var inte så bra som det påstås tycker jag. Någon som vet om det går att polera bort med något medel som inte innehåller slipmedel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonasorebro 2 Postad 13 April , 2014 (redigerade) Har ni prövat Oxalsyra? Finns att köpa i närmaste färgaffär och blandas med vatten. Brukar ta bort nästan allt och helt utan slipmedel. Redigerad 13 April , 2014 av jonasorebro 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 13 April , 2014 Håller med Jonasorebro använder mig också av oxalsyra köpt i färgaffären ett litet tips bara blanda med potatismjöl (du får koka upp för att få en smet) då får du en smet som kan läggas på med pensel och verka i några minuter sedan är det att spola och tvätta av och det skulle förvåna mig om den gula randen finns kvar /Kenbja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moltas 25 Postad 13 April , 2014 Har tvättat den idag, använde Sharkbite på några ställen där vattenlinjen syns lite men fick inte bort allt, medlet var inte så bra som det påstås tycker jag. Någon som vet om det går att polera bort med något medel som inte innehåller slipmedel? Har använt Biltemas fälgtvätt med gott resultat. Innehåller också oxalsyra. http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt-och-Rengoring/Rengoring/Falgrengoring-361717/ /Moltas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 13 April , 2014 Shark bite innehåller oxsalsyra men tar ändå inte bort det helt.. ska prova att polera bort det i dag.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 14 April , 2014 Har polerat båten med autorange (lahega) och avslutade med Sonax hårdvax, även motorn fick en polering inkl. lackskydd, är nöjd med resultatet.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan1 3 Postad 14 April , 2014 Japp,Oxalsyra räcker långt............. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 14 April , 2014 Ser bra ut. Kul med ny båt! Men vad jag läst ska man inte ha motorn hängande på tilten på det sätt du har. Sätt en brädlapp emellan motor och fästet så hänger den upp lite utan att belasta tilten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 14 April , 2014 Ser bra ut. Kul med ny båt! Men vad jag läst ska man inte ha motorn hängande på tilten på det sätt du har. Sätt en brädlapp emellan motor och fästet så hänger den upp lite utan att belasta tilten. Titta noga så ser du att det sitter en en brädlapp där Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 15 April , 2014 Sedär, syntes ju tydligt Förstår inte hur jag kunde missa det. Har väl blivit svagsynt på ålderns höst 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders67 4 Postad 15 April , 2014 Fin båt, fin motor. Gratulerar :-) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 23 Postad 15 April , 2014 (redigerade) Ser riktigt fin ut!!! Hoppas Du kommer ha många trevliga timmar ute på havet/sjön! Redigerad 15 April , 2014 av SeaMaster560wa 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 15 April , 2014 Tackar så mycket! bara hoppas på att sommaren blir lika fin som förra året Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders67 4 Postad 15 April , 2014 Kom på en sak bara. Det är inte Yamaha V-8:an va?. Det är en V-6:a?. Ser inte hur stor den är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 15 April , 2014 Kom på en sak bara. Det är inte Yamaha V-8:an va?. Det är en V-6:a?. Ser inte hur stor den är.Det är en 115hk, med fyra burkar ☺ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser