Steffe105 1 Postad 11 April , 2014 Hej har en b23 med en weber 32 / 36 dgv som går för fet. Vilka munstycken ska man byta för att få den att gå snålare? Mvh stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklar 0 Postad 15 April , 2014 Finns väl tre munstycken om jag inte minns fel? Lågfart, högfart och acc. Borde väl främst vara högfart och ev acc? Har du problem på tomgång/ lagfart? Ta ut munstyckena och kontakta Misab, de är duktiga på Weber. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ducati916 0 Postad 5 Juli , 2014 Se upp med powerventilen i förgasaren, den ska hålla vacuumet när man trycker in den och håller tät mot undertryckskanalen till dess membran. Min gick ej på tomgång, stank bensin och satte igen stiften(surade dom). Titta ner i förgaseren på tomgång. Jag bestyckade enligt tidigare talande , Misab har bestyckningstabell. Se upp med begagnade förgasare som läcker i bussninen till primärspjället bakom gasvredet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser