kawa 26 Postad 9 April , 2014 Har en TAMD31P som varvräknaren börjat bråka. Min första disel så vet inte var jag ska söka felet. Startar motorn så visar den varvtal efter ca 10 sek, sen ställer den sig på noll efter ca 30 sek. Någon som kan tipsa vad som är fel? Var sitter varvtalsgivaren på en sån motor? Den funka förra säsongen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baufi 20 Postad 9 April , 2014 Det är generatorn som fungerar som givare om jag inte mins fel så är det plint märkt w Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lebe 0 Postad 9 April , 2014 Det är W på generatorn kolla om generatorn laddar om den inte laddar så går inte varvräknaren iheller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 543 Postad 9 April , 2014 Pentas varvräknare håller urusel kvalitet. Du kan kolla om den får signal, genom att mäta mellan den grå kabeln och minus. Det ska finnas en växelspänning . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 9 April , 2014 Visste väl att någon/några hade svar på mitt problem. Det hänger en kabel lös vid generatorn men jag visste inte var den skulle sitta, nu vet jag. Tusen tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser