Gå till innehåll
tisdag 11 mars 2025
svante-raptor

Ny värmare på marknaden?

Rekommendera Poster

Såg på ett annat forum, några inlägg om en ny värmare som hette nåt i stil med pan2000 eller nåt. Tydligen visades den på Älvsjömässan. Någon som sett eller hört något om denna värmare? Den verkar ju onekligen intressant; enkel, billig och ger torr och ren varmluft. (Åtminstone om man lyssnar på tillverkaren... :lol: ) Hade varit intressant att höra om någon såg den eller om någon har egna erfarenheter! Funderar på att slå till...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Har du mer info om den värmaren, hittade inget vid sök på det namnet. Jag letar också efter en bra värmare till min båt.

post-7557-1394234353,4756_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Tja, hemsidan är lite knapp... (http://www.pan2000.se/) men där finns åtminstone lite mer att läsa om den. Den är alltså tänkt att monteras på köket man har i båten (Inget för storebro 73-fots ägarna med induktionshäll med andra ord.... 8-) ) Själv har jag ett origo 3000 vilket borde funka eller? Var det någon som såg den på mässan? (Dom körde en sådan värmare tydligen under mässan. Var det någon som var där och kände? Funka?) P.s. lägger in en bild jag fått från tillverkaren. (Hoppas det är ok...) D.s //Svante raptor

post-6407-1394234353,5459_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag tittade på pan-värmaren under Älvsjö-mässan. Verkar vara en smart och simpel lösning för den lilla båten, förutsatt att man redan har ett lämpligt placerat fotogen/sprit/gasolkök. Själv har jag en Finnsport 540 HT som jag överväger att utrusta med en pan-värmare. - Janne -

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svante, ring uppfinnaren själv och kolla vad han tror, en trevlig herre som stod på mässan som säkert kan svara på alla dina frågor. Värmaren fungerade helt klart, och den räcker säkert till för att värma en liten ruff. Du kan dessutom reglera värmen med spisplattan :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, jag har varit i kontakt med dom. Orsaken till att jag skriver här, är för att jag vill få övriga åsikter. (Något säger mig att den som vill sälja en pryl, speciellt om den är ny, knappast förordar och talar sig varm om alla nackdelar baksidor problem osv. om det finns några...) Dom kanske är undantaget som bekräftar regeln iofs. DÄRFÖR skrev jag här, för att höra om någon sett den på mässan, vad dom själva tyckte och vad dom tror om den! Verkar ju lovande med andra ord, men jag tar gärna emot än fler kommentarer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...