kawa 26 Postad 7 April , 2014 Har köpt en Rospiggen 28 som det ligger en VP TAMD 31P i. Någon som vet om/var det sitter zinkanoder på den motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 7 April , 2014 Skall sitta i bakkant på värmeväxlaren och även på oljekylaren Kolla på sprängskisserna värmeväxlare och oljekylare på marinepartseurope.com så hittar du dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 7 April , 2014 Skall sitta i bakkant på värmeväxlaren och även på oljekylaren Kolla på sprängskisserna värmeväxlare och oljekylare på marinepartseurope.com så hittar du dom Jag har kollat på denna sidan, mycket hittar jag där men hittar ingen zink/offeranod. Jag ställde frågan här för att jag blev osäker. Tycker det borde finnas. Om någon hittar zink/offeranod på en sprängskiss på den sidan är jag tacksam för en länk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 8 April , 2014 Såg nu att din TAMD31 P som är av de "nyare" utgåvan inte har motoranoder. Bara de äldre modellerna som har det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 9 April , 2014 Ok. Hoppas det inte är en nackdel att inte ha anoder. Fördelen är ju att det är mindre att hålla koll på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser