Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Gäst Nisse

Bygga eget sötvatten kylning

Rekommendera Poster

Gäst Nisse

Hej! Jag har en vp170 motor som inte är sötvatten kylning.....jag undrar är det svårt att bygga om så att man får sötvattenkylning....eller finns det någon sats som man kan köpa och få det...och vad kostar det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En bra ide i teorin men funkar det i verkligheten, jag tänker framföralt på om det blir tillräkligt med kylning ?-) 75 grader på termostaten blir inte det för låg motor temp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm. tyckte det lät motsägelsefullt. Altså problemet kan va att motorn går varm vid högt varv/belastning och för kall på låga varv/liten belastning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför skulle det bli så? Om alla kanalerna är i bra skick och allt funkar som det ska borde motorn hålla en arbetstemeratur på 75°c, eller vad man nu väljer för termostat. Principen är densamma som Rodahls paket, detta är en hempularvariant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En båt motor jobbar under lite anorlunda förhållanden mot vad en bilmotor gör Tänker på växlaren så den räcker till, på bilar ligger ju dessa utvändigt på bilen, i en båt blir det inte mycket te luft växling, senn värms den ju upp av motor då det på sommar tid blir lätt 40-50 grader i motor rummet. Bara en reflektion :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjövatten kyler väl mer än luft!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det nån som kanske kan hjälpa mig och beräkna vad jag behöver för grejer till min md6a om jag ska bygga ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...