FloatNav 0 Postad 4 April , 2014 Hej! Vi är en grupp studenter från Designhögskolan i Umeå som bedriver ett projekt att skapa en marin GPS. Vi är just nu i den del av processen att göra användarstudier för att förstå vad som är viktigast i användares ögon. Vi skulle uppskatta om ni tog er tid att besvara denna korta enkät för att påverka hur produktens resultat blir. Länk till formulär: https://docs.google.com/forms/d/1PL1zg1xZNLjFDBnfOm0OuOAXPTu2zBJ4euxzaxlU0dA/viewform Tack! Mvh Joakim, Gustav och Sandra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pjolle 9 Postad 4 April , 2014 Menar ni egentligen en plotter? Det finns många olika instrument som använder sig av GPS, gps är själva positioneringssystemet. I en plotter får jag positionen på en digital karta. I min VHF får jag bara en positionssignal för att kunna sända den vidare i nödmedelande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 April , 2014 Menar ni egentligen en plotter? Det finns många olika instrument som använder sig av GPS, gps är själva positioneringssystemet. I en plotter får jag positionen på en digital karta. I min VHF får jag bara en positionssignal för att kunna sända den vidare i nödmedelande. Pjolle du har helt rätt. Du vet vad du talar om. Tyvärr vet inte TS vad de sysslar med. Försökte svara på enkäten utifrån mina kunskaper och erfarenheter. Dvs på en fråga kunde jag inte bocka i något av svarsalternativer av den enkla anledningen att inget kändes relevant för mig - varpå mitt svar inte godkändes. Som ofta när det gäller såna här enkäter. Den som frågar har egentligen inge aning om vad de skall fråga. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 4 April , 2014 Nej tyvärr har de gått lite galen väg i detta. Man tvingas till tre val bland flera mindre relevanta alternativ. Gör om gör rätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zeko 0 Postad 4 April , 2014 Lite kul var det ju i alla fall. Framför allt att se resultatet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 April , 2014 Lite kul var det ju i alla fall. Framför allt att se resultatet. Resultatet - hur då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 463 Postad 5 April , 2014 Här kan ni se resultaten av undersökningen Resultatet av arbetet kanske vi får se framöver i bättre och billigare produkter? Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 5 April , 2014 Den undersökningen var inte bättre enn en 5.klassare.......;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser