Aquafun 2 Postad 2 April , 2014 Har en Aquador 26 ht -97 Kad-42 Har en del frågor som jag behöver svar på. Vad för solceller ska man satsa på och vart monterar man dom smartast?. Kcr box eller inte?. Dieselkök eller inte?. (Har sprit nu) Har ett vinande ljud ifrån kompressorn, vad kan det vara?. Behöver råd och tips om allt som gäller just denna båt, då jag är nybörjare på sjön, men hoppas att jag/vi gillar båtlivet framöver. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 3 April , 2014 Hej och välkommen till MG, och grattis till båten. Det finns en rätt lång och emellanåt livaktig tråd om just 26 HT, länk nedan: www.maringuiden.se/forum/topic/36407-aquador-26-ht-utbyta-lite-erfarenheter/page-13?hl=aquador#entry400980 I tråden avhandlas allehanda modellspecifika frågor, och det är några stycken som monterat solceller och beskriver detta. Rena motorspecifika frågor, t.ex. ljudet från kompressorn, är det nog bättre att ställa som separat fråga. KAD 42 är en rätt vanlig motor som sitter i många båtar. Går säkert att hitta tips genom sökfunktionen här på forumet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser