Geisewall 1 Postad 2 April , 2014 Hejsan! Nu måste jag nog lämna in kapellet till min Seay Ray 268 på tvätt och impregnering, kanske även fixa till två rutor i kapellet. Har ni några tips på bra och billiga ställen i Stockholm att göra detta på? Mvh Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjordpetter 7 Postad 2 April , 2014 http://www.rentvatt.com Tvättade och impregnerade där för ett par år sedan, blev bra i alla fall. Betalade 2900 kr, 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonasmal 0 Postad 2 April , 2014 Finns en ny i pampas som tvättar och impregnerar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 2 April , 2014 Det är ju inte supersvårt att göra det själv, gjorde det förra sommaren med akterkapellet på förra kärran, skall göra detsamma på nya båten.. Tvätta ordentligt, skölj riktigt ordentligt. Låt torka impregnera ordentligt - gärna så det får ligga i impregneringsmedel, häng upp å låt torka - klart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst NBZ_ Postad 2 April , 2014 Det är ju inte supersvårt att göra det själv, gjorde det förra sommaren med akterkapellet på förra kärran, skall göra detsamma på nya båten.. Tvätta ordentligt, skölj riktigt ordentligt. Låt torka impregnera ordentligt - gärna så det får ligga i impregneringsmedel, häng upp å låt torka - klart. Vad använde du för medel när du tvättade och vad ska man ha för impregnering? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moggep 27 Postad 3 April , 2014 Jag har i alla år tvättat och impregnerat mitt kapell själv och varit skapligt nöjd med resultatet. Efter förra säsongen så var kapellet extremt skitigt och med ovanligt mycket mögel. Därför skickade jag in det till Rentvätt för tvätt och impregnering. Resultatet var långt över förväntan, det ser i det närmaste nytt ut. Går inte att jämföra med hur det såg ut när jag hade tvättat det själv. Jag kommer aldrig mer att tvätta kapellet själv. Jag har en Albin 25 med stora kapellet, och betalade ca 2500:- för tvätt och imp. Värt varenda krona imo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronsson74 2 Postad 3 April , 2014 Vi lämnade in vårt kapell hos Stockholms matt-langett på Norra stationsgatan (typ nr 99) i Vasastan. Dom tog 1900 :- för tvätt och impregnering (samma pris upp till 10 m2) sen förstärkte dom lite sömmar och satte dit lite nya ruthållare till en kostnad av 1100 :- Mycket nöjd med resultatet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tlof 0 Postad 3 April , 2014 Fanhultstvätten i Älmhult.Lämnade mitt på tvätt o impregnering 670 kronor.ganska stort tvådelat till Marieholms catalina m22. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Motorkryssare 1 Postad 3 April , 2014 Lämnat in vårat här! Kanon trevliga och bra blev det http://www.rentvatt.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 4 April , 2014 Det är ju inte supersvårt att göra det själv, gjorde det förra sommaren med akterkapellet på förra kärran, skall göra detsamma på nya båten.. Tvätta ordentligt, skölj riktigt ordentligt. Låt torka impregnera ordentligt - gärna så det får ligga i impregneringsmedel, häng upp å låt torka - klart. Vad använde du för medel när du tvättade och vad ska man ha för impregnering? Köpte kapelltvätt och impregnering på någon av båt tillbehörsaffärerna.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser