henke_250 0 Postad 2 April , 2014 (redigerade) Är det någon där ute som kan hjälpa mig att tyda motorskylten? Har kollat i motorguiden med blir inte klok på vad som menas. Redigerad 2 April , 2014 av henke_250 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjordpetter 7 Postad 2 April , 2014 Mariner modell:15 M, byggd i Japan av Yamaha, 1992 684CS, det sista är serienumret: 082661 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henke_250 0 Postad 2 April , 2014 Tack för svaret nu fattar jag hur man läser skylten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 5 April , 2014 Var får du 1992 från..? Det lite otydliga F:et längst ner till höger betyder 1989.. S:et står för övrigt för Short, dvs kort rigg, 15 tum, 38 cm.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 6 April , 2014 Är inne på Jarbs linje, skulle kunna vara en sen -89:a "Marathon" enligt bilden snodd HÄR. Men då stämmer inte det förbaskade B:et i 684C. Men S:et i egen ruta är nog som sagt Short (eller Standard) rigg enligt bildexemplet HÄR. Men för tidiga japanbyggen hänvisas även till Yamaha där F mycket riktigt står för 1989.Märkligt att såna här skyltar nästan aldrig är otvetydigt lättbegripliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chrand01 0 Postad 20 Juli , 2020 Hej. Återupplivar och lånar denna tråd lite. Jag har precis inhandlat en liten styrpulpet med en Mariner på. Har försökt att hitta lite info om denna maskin. vad jag kan luska mig fram till är att det är en liknande maskin som avhandlas här. 1989 15HK Men kåpan är märkt med 10kW och det får jag till ca:13,5 HK. Är det någon som har lite mer information om detta? Har även en fundering på om det går att få ut ström ifrån denna för att t.ex. kunna driva en fish finder eller liknande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser