ChristerN 2 565 Postad 18 Mars , 2005 Hej Grabben tappade rodret till vår Flipper segeljolle i somras och nu är det dags för mig att fixa ett nytt. Jag behöver: - Ca 50x90 cm rostfri plåt ca 5 mm tjock - Roderbeslag (gångjärn) där fästet går ca 20 cm akterut ca 3cm brett - Fyrkantsprofil i aluminium som ska vara rorkult 2,5x2,5 cm - Och en krängpinne Tacksam för tips var jag kan hitta detta i Stockholmsområdet /Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 18 Mars , 2005 Är du rik och lat åker du till aston carlson i trångsund så fixar dem den rostfria biten iaf.....gillar du att trolla lite själv och har ont om deg kan du åka till ströms skrot o östberga...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 18 Mars , 2005 i östberga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 565 Postad 18 Mars , 2005 Tack för alla tips. Fortsätt gärna. Jag tor att den som grabben tappade var RF. Kan det inte vara så att rodret ska väga en del? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser