freddo89 0 Postad 31 Mars , 2014 Har en Maxim 26 med en MD 21:a Varvräknaren har lagt av Undrar var den hämtar signal ifrån, generator eller nåt annat Den rör sig inte ur sitt vilo läge är sten död alltså Det borde gå att mäta sig fram men jag vet inte riktigt hur Tacksam för tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 31 Mars , 2014 Varvräknaren på dieslar brukar hämta signal från anslutning märkt "w", på generatorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 31 Mars , 2014 Eller från en separat pulsgivare. Följ sladden från varvräknaren. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 1 April , 2014 (redigerade) Har en Maxim 26 med en MD 21:a Varvräknaren har lagt av Undrar var den hämtar signal ifrån, generator eller nåt annat Den rör sig inte ur sitt vilo läge är sten död alltså Det borde gå att mäta sig fram men jag vet inte riktigt hur Tacksam för tips MD 21 har givare på svänghjulskåpan (i orginal) Se skiss, item # 24: http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7736850-30-12862.aspx Kolla kabel til givaren OCH se till at du har + o - matning til instrumentet. Givaren är DYYYR, jaga en begagnad om det visar sig vara den. Redigerad 1 April , 2014 av Oldtimer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 1 April , 2014 (redigerade) Har en Maxim 26 med en MD 21:a Varvräknaren har lagt av Undrar var den hämtar signal ifrån, generator eller nåt annat Den rör sig inte ur sitt vilo läge är sten död alltså Det borde gå att mäta sig fram men jag vet inte riktigt hur Tacksam för tips MD 21 har givare på svänghjulskåpan (i orginal) Se skiss, item # 24: http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7736850-30-12862.aspx Kolla kabel til givaren OCH se till at du har + o - matning til instrumentet. Givaren är DYYYR, jaga en begagnad om det visar sig vara den. På de nyare MD21:orna sitter den inte på svänghjulskåpan utan framtill under drivningen till insprutningspumpen. Kolla alla kablar och anslutningar. Vanligt är dock att själva instrumentets nål 'klibbar' fast av korrosion. Har lyckats få igång ett instrument genom att bara ta ur det och skaka på det i början av säsongen. Redigerad 1 April , 2014 av s59746 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser