JonasO81 0 Postad 30 Mars , 2014 SOm frågan lyder, vad har ni för inställning av termostaten på ett Isotherm CR49, för minsta förbrukning men ändå att man ska hålla cirka 5-7 grader i kylen. Drar ju väldigt piggt med ström om man ställer termostaten för högt Tack på förhand! Tips mottages gärna på bra lösningar för att hålla elkonsumtionen nere. God kväll! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 31 Mars , 2014 (redigerade) Stoppa en thermometer i kylen Redigerad 31 Mars , 2014 av Oldtimer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasO81 0 Postad 31 Mars , 2014 Haha, man vet inte hur dum sin fråga är för än man får sitt första svar Jag omformulerar mig lite... Kommer er kyl upp i temperatur om ni kör fullt på termostaten eller går kompressorn mer eller mindre hela tiden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 31 Mars , 2014 Haha, man vet inte hur dum sin fråga är för än man får sitt första svar Jag omformulerar mig lite... Kommer er kyl upp i temperatur om ni kör fullt på termostaten eller går kompressorn mer eller mindre hela tiden? Upp i temperatur..............eller ned? De flesta kylboxar kan gå ned till -18. Skåp, det samma (i frysfacket) Hög temperatur i umgivningen (>20+) kan reducera detta. Mitt svar är fortsatt: THERMOMETER. nu vid oilka inställningar på thermostaten. PS. Akta så inte ölen fryser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasO81 0 Postad 31 Mars , 2014 Haha, det går bra för mig idag... menar ju ned i temperatur Jag får skaffa en trådlöstermometer och kolla istället Tack för tipsen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 31 Mars , 2014 Standardåtgärder förutom att inte ha onödigt kallt och att hålla dörren stängd är att stoppa tillbaks livsmedel innan de hunnit bli varma, att isolera mera och att se till att kompressorn får så kall luft som möjligt genom att ventilera bort värmen kring kompressorn och att få kall luft från kölsvinet till kompressorn. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser