Gå till innehåll
onsdag 18 september 2024
Gäst Anders

Svenk instruktionsbok till Garmin 276c

Rekommendera Poster

Gäst Anders

Är det någon som har en svensk instruktionsbok till en Garmin 276c i pdf format? MVH Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen inst.bok,men nyfiken hur det går.Tänkte köpa en Garmin 27 c i USA.Har du svenskt sjökort och europa karta för bil? Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Marcus

Ja, hur fungerar det där egentligen.. Är den någon skillnad på Garmin köpta i USA och Garmin köpta i Sverige - och går den eventuella skillnaden att fixa till...??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en 60CS från Amerikat grundkartan skiljer men det tycker jag var ointressant. Svensk handbok kunde jag få köpa av Hjertmans för 600 kr SEXHUNDRA KRONOR Ja, du läste rätt. Hutlöst pris. Är priset satt för att straffa direktimportörerna? Enl. rykte får jag ingen garantiservice i Sverige utan får skicka den till England. Enl uppgift får återförsäljarna extra handböcker gratis. Den svenska handboken är en urusel översättning av den amerikanska. Endast texten är översatt inte bilderna. Det blir svårläst när texten i boken är svensk och texten på / i bilderna i boken är på engelska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Marcus

Ok, men det enda som skiljde var alltså att den var laddad med amerikansk karta - det var inga problem att köra in Bluechart över Sverige eller så..? Rimligtvis borde det ju gå att ladda ner uppdaterad mjukvara hos svenska Garmin då och så att säga göra den svensk... Gick det att välja svenska som menyspråk på den du köpte.??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Du kan få köpa min svenska instruktionsbok för 276:an för 500:- /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går att uppgradera från Garmin i USA. Den är Svensk från början.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

All uppdatering av programvaran sker från den amerikanska sidan. http://www.garmin.com/ Min 276c är köpt i Sverige, men vid varje ny uppdatering av programvaran så omstartas kartan i USA:s mitt. Det är inget man kan ändra på, men det är ju endast baskartan vi talar om. Annars är det en suverän maskin som jag även använder för navigering i lastbilen. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Marcus

Det låter fint det - skall passa på att köpa mig en nästa gång jag är i USA, men det blir nog en 188c då (så får man ekolod med också)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Den senaste uppgraderingen av 276:an är med ekolod, Det sitter i mjukvaran. Behöver endast en GD20-box och givare. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Kan man byta språk på en Garmin 276c utan att uppdatera den ? Vad jag menar är finns här någon som köpt en utomlands och har erfarenheter av menyspråksval.Fungerar det som en mobiltelefon,där man ju kan välja alla världens språk utan att behöva uppdatera på någon hemsida. Är det någon som har en i bilen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hej Jonas. Vid uppdatering från .http://www.garmin.com/ får man hela tiden den senaste versionen av mjukvaran som gäller för just din GPS. Det kan gälla buggar i programmet som gör att den stänger av sig i vissa lägen, eller förbättringar på annan sätt, som t,ex den senaste med mjukvaran för ekolod. Enligt deras hemsida så finns det uppdateringar just när det gäller språk också. Som t,ex här.Added translations for the Greek language and updated other languages' translations. Här ser du de senaste ändringarna som gäller för 276:an http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=527 /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar Wille. Saken är den att jag är lite allergisk mot uppdateringar över nätet,det liksom vill bara alltid strula när jag sitter där och klickar :roll: Hursomhelst har jag bestämt mej för en garmin 276c nu.Bra hoppas att brorsan (min kurir) hittar en till ett bra pris,med bil-kitet. Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Kan garantera att du kommer att bli nöjd! och vad gäller uppdateringarna så är det inte svårare än att sitta här och klicka. Får du problem så skicka ett mejl så ska jag hjälpa dig. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lars-Göran

Uppdateringar av Garmins produkter går även att göra från den svenska sidan www.garmin.se Funkar hur bra som helst. Har uppdaterat min 276c vid flera tillfällen och det har alltid gått lätt och utan krångel. Däremot kan den svenska sidan ligga någon vecka efter den amerikanska, när det kommer uppdateringar. Hälsningar Lars-Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får väl ha lite tålamod vid datorn då kanske, :-Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går det att ladda in sjökort utan att ha något minneskort i 276c.. Alltså - har den något internt minne eller är man tvungen att ha ett minneskort i den..??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Den har inget eget internminne utan ett minneskort ska till. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur stort minne kan man sätta in i 276C? - finns det piratminnen(utan kort) att köpa någonstans?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Goffy skrev :

Tack för ditt svar Wille. Saken är den att jag är lite allergisk mot uppdateringar över nätet,det liksom vill bara alltid strula när jag sitter där och klickar 9.gif Hursomhelst har jag bestämt mej för en garmin 276c nu.Bra hoppas att brorsan (min kurir) hittar en till ett bra pris,med bil-kitet. Mvh Jonas

Om jag var du skulle jag istället satsa på en 278 pga av att bilkittet ingår i den o då ligger kartan på ett interminne så man slipper byta kort eftersom 276c saknar internminne .

Jag köpte min 278 via Mobillagret efter att ha sökte på pricerunner , prisjakt o kelkoo  o fick då betala strax undet 7600:- . Marinan vill ha runt 12000:- för den  så det är en väldigt stor prisskilnad o det är klart att det går att hitta dom ännu billigare i USA . Marinorna försöker dock köra med en skrämseltaktik beträffande garantiärenden på gps:er köpte i USA o på firmor som den jag handlade av , enligt marinorna så skall det var mycket besvärligare med garanti på appareter köpte utomlands men jag vet inte hur mycket som ligger i det . Jag fick skicka efter en uppdateringsskiva för mapsourcen från Garmin till min för uppdateringarna via nätet uppdaterade inte vägkartan som jag hadde önskat , men uppdeteringsskivan var gratis för mig eftersom jag nyss hadde köpt den o registrerat den på Garmins hemsida .

/ Peppe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...