bruno0 0 Postad 27 Mars , 2014 Tjena jag har mercury 70hk 2traktare. Är lite osäker på årsmodellen men tror det är en 92a. Den beter sig tyvärr väldigt konstigt. den är väldigt svårstartad kall och dör så fort man lägger i växel. Brukar få gå bak till motorn och gasa väldigt försiktigt förhand på gasregularset. När den väl blivit varm så kan man köra med den men den svarar segt när man gasar blir en så kallad ketchup effekt. Den vart servad hos repslagarn med nya stifft m.m men problemet kvarstår. Vet nån vad det kan vara för fel och kan hjälpa mig så är jag jätte tacksam är nybörjare inom båtvärlden och det här är min första båt. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barton3000 0 Postad 27 Mars , 2014 Har du gnista på alla stiften? Att den dör när du lägger i växeln brukar indikera att någon cylinder inte är med av någon anledning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjordpetter 7 Postad 28 Mars , 2014 Förgasarproblem skulle jag tro. Två huvudspår, 1- skit i förgasarna. Lösning- gör rent. 2- förgasarinställning. När din motor byggdes var oktantalet högre, det var bättre krut i bränslet. Lösning- justera förgasarnas munstycken. Kan inte Repslagarn hjälpa dig? Annars kan du googla, det finns flera amerikanska mercury forum där man kan få inställnings tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser