Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
danzo

Powertrimen tickar bara

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har problem med att powertrimmen bara tickar, visar inte rätt nummer, vet att det finns någon givare någonstans men hade behövt lite mer hjälp vart den sitter och hur svårt detta är att fixa själv.

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det är en AD41 VP Så det är själva mataren som säger vart drevet står som bara tickar istället för att visa hur drevet står. Frågan är alltså vad givaren sitter och om den är svår att byta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att den tickar? om inte siffrorna ändras så är det första man ska kolla, att kuggsegmentet på drevet inte är skadat eller borta. Är det OK så kan man kolla givaren som sitter ovanpå styrgaffeln inuti båten. Du ska självklart kolla alla kabelanslutningar också.

Ingemar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att den tickar? om inte siffrorna ändras så är det första man ska kolla, att kuggsegmentet på drevet inte är skadat eller borta. Är det OK så kan man kolla givaren som sitter ovanpå styrgaffeln inuti båten. Du ska självklart kolla alla kabelanslutningar också.

Ingemar

Hej,

Det är alltså mätaren uppe i panelen som där numrena står allt från då -5 till +5 men denna bara går igång så tickar numrena uppåt, så tror allt att det är den där givaren. så denna får man nog testa att köpa ny helt enkelt. Tack för hjälpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...