danzo 37 Postad 27 Mars , 2014 Hej, Jag har problem med att powertrimmen bara tickar, visar inte rätt nummer, vet att det finns någon givare någonstans men hade behövt lite mer hjälp vart den sitter och hur svårt detta är att fixa själv. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barton3000 0 Postad 27 Mars , 2014 Jaha........... Märke, Motortyp eller nåt kanske skulle vara bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 28 Mars , 2014 Hej, Det är en AD41 VP Så det är själva mataren som säger vart drevet står som bara tickar istället för att visa hur drevet står. Frågan är alltså vad givaren sitter och om den är svår att byta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 28 Mars , 2014 Hej. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att den tickar? om inte siffrorna ändras så är det första man ska kolla, att kuggsegmentet på drevet inte är skadat eller borta. Är det OK så kan man kolla givaren som sitter ovanpå styrgaffeln inuti båten. Du ska självklart kolla alla kabelanslutningar också. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 8 April , 2014 Hej. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att den tickar? om inte siffrorna ändras så är det första man ska kolla, att kuggsegmentet på drevet inte är skadat eller borta. Är det OK så kan man kolla givaren som sitter ovanpå styrgaffeln inuti båten. Du ska självklart kolla alla kabelanslutningar också. Ingemar Hej, Det är alltså mätaren uppe i panelen som där numrena står allt från då -5 till +5 men denna bara går igång så tickar numrena uppåt, så tror allt att det är den där givaren. så denna får man nog testa att köpa ny helt enkelt. Tack för hjälpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser