dingajollen 0 Postad 26 Mars , 2014 Hallo! Har en Ardic minimax dieselvärmare som jag håller på att renovera då den stått i 10 år...Men var får jag tag på reparationssats till brännaren? packningar o veke osv...Har mailat nån firma i Stockholm som har dessa saker 3 gånger utav att få svar... Någon annan som säljer dessa saker? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pjolle 9 Postad 26 Mars , 2014 (redigerade) Jag tog en bit vanlig glasfiberväv och klippte till som veke.. fungerar perfekt! Se till att klippa bort en bit för dräneringshålet bara så att det inte täpps igen. Finns flera idéer på hur man kan förbättra minimaxen, blandannat att byta ut glödspiralen mot en vanlig glödplugg som finns i dieselbilar, eller byta bränslepumpen mot en liten pump från biltema. Vad är det för packningar som behöver bytas? Borde oavsett gå att hitta på en maskinfirma. http://sytaiga.files.wordpress.com/2014/02/minimax3.gif Redigerad 26 Mars , 2014 av Pjolle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dingajollen 0 Postad 26 Mars , 2014 Japp! den där glasfiberveken jag undrade över, täntke göra som du säger...kommer bli skitbra.. Glödtråden ser ruggig ut så vill byta den... Hur tjock glasfibermatta tog du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 26 Mars , 2014 Jag gjorde också en ny veke av glasfibermatta till min MiniMax. Tjocklek vettefaen, tog det jag hade liggande bara. Likaså har jag bytt glödtråden (som inte såg riktigt frisk ut även om värmaren tände efter någon stund). Ersatte den med en glödplugg som fanns i svärfars garage. Tror det var till en VW Golf :-) 2 andra, likadana monterades i luftburken på gamla MD6an som saknade glödning innan. Även detta funkar ypperligt. Frågan är varför man ska köpa dyra och svåråtkomliga originalpryttlar när det finns så mycket "universalgrejer" :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pjolle 9 Postad 26 Mars , 2014 Vet inte heller vad jag använde, "lagom tjock".. Kanske 300-400g/m2, kostar 29.90kr för en kvadratmeter på biltema, då kan du klippa ut en livsförbrukning av vekar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser