Gå till innehåll
fredag 18 oktober 2024
Brandberg

Hummerfiske 2014

Rekommendera Poster

Är de någon här som agnar färdigt tinorna kvällen innan premiären eller agnar ni dom på morgonen när ni slänger i dom?

vi agnar nog dagen innan.

Man är stressad nog när man kommer ner till båten på måndag morgon.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Är de någon här som agnar färdigt tinorna kvällen innan premiären eller agnar ni dom på morgonen när ni slänger i dom?

vi agnar nog dagen innan.

Man är stressad nog när man kommer ner till båten på måndag morgon.

Okej, funderar på det också, känns änna smidigast

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är alla förberedelser klara.

Nu är det bara invänta morgonen.

En helt klart intressant dag nere vid båten som började med ett besök av en delfin!!!

Fantastiskt roligt att få se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu är allt klart o man bara ligger o kollar på klockan o väntar, va häftigt Brandberg, vart va de du hade båten nånstans?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var försiktiga i morgon och framöver!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu var tinorna i. Blir ju spännande som vanligt. Inte så farlig vind i Hakefjorden, vita gäss kom först ute i farleden (jag har båten på tjörnsidan). Var en del båtar ute men fjorden är ju stor så det är gott om plats. Förutom en gubbe som tvunget skulle lägga alldeles intill oss...

 

Det vore kul om det där googledocumentet med fångststatistik kunde läggas upp igen. Jag tyckte det var väldigt intressant att kolla på. Var det Joysam som hade det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Visst var det jag som fixade googledokumentet.

 

Jag tänkte att jag har gott om tid att fixa ett för 2014, det dröjer ju en lite stund till innan första rapporterna kommer... ;-)

 

Satte även jag i mina tinor idag, i Hakefjorden/Älgöfjorden utgår också från Tjörnsidan.

 

Jag meddelar när dokumentet är upplagt!

 

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt!! Har du möjligtvis kvar informationen från tidigare år? Jag har för mig att det var olika flikar bara. Tack! Ser fram emot detta!

 

Jag ligger lite norr om dig... skulle inte säga att jag är i närheten av älgöfjorden... :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då va tinorna i, blåste på bra mycket där ute, de va inte lätt att yx.a tinorna i denna blåsten, fick förlita mig helt o hållet på ekolodet, många många båtar ute i morse i gullmarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa att följa länken i min signatur nu.
 

Informationen från tidigare år ligger kvar i arket, bladen för 2012 och 2013 finns kvar, dock får man för 2014 på nytt ange namn/antal tinor etc.



 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa att följa länken i min signatur nu.

 

Informationen från tidigare år ligger kvar i arket, bladen för 2012 och 2013 finns kvar, dock får man för 2014 på nytt ange namn/antal tinor etc.

 

 

 

 

Kanoners! Lyckas dock inte skriva något...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns för många rutar att bocka i och kryssa av...

Nu då?
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns för många rutar att bocka i och kryssa av...

Nu då?

 

 

Där satt den! Tackar och bockar! Skall bli kul att följa...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I pappersversionen av dagens GP står det att läsa att höjning av minimimåttet vore vettigt för att få fler honor att hinna reproducera sig minst en gång.

Jag kan inte annat än hålla med.


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då är även mina tenor blöta. Kl 7 åkte första i, tur var väl det för det blåste upp rätt bra i Göteborgs södra skärgård på hemvägen.

 

fiskar med fem nya tinor i år (typ skotska) hoppas innerligt på att dem fiskar lika bra som folk sagt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I pappersversionen av dagens GP står det att läsa att höjning av minimimåttet vore vettigt för att få fler honor att hinna reproducera sig minst en gång.

 

Jag kan inte annat än hålla med.

 

 

 

Håller med!  Kommer att släppa eventuella honor under 9cm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tenerna åkte i kl 9 imorse perfekt med blåst så man får vara ifred:) nu håller vi tummarna för imorrn:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var mycket folk ute i Onsala fjorden idag. Gick ut till Nidingen och det var rejält med vind och vågor. Grymt kul

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu är allt klart o man bara ligger o kollar på klockan o väntar, va häftigt Brandberg, vart va de du hade båten nånstans?

vi utgår från Alsbäck.

Vi började dagen med motorhaveri och ett tag kändes det väldigt tveksamt om vi skulle komma ut alls. Men efter mycket slit så fick vi ordning på motorn. Nu ligger tenorna ute och vi firar med en go whiskey.

Skitfiske på er alla. Ser fram emot härliga fiskerapporter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

I pappersversionen av dagens GP står det att läsa att höjning av minimimåttet vore vettigt för att få fler honor att hinna reproducera sig minst en gång.

 

Jag kan inte annat än hålla med.

 

 

 

Håller med!  Kommer att släppa eventuella honor under 9cm

 

Dum fråga kanske -  Hur ser man skillnad på honor och hanar, om inte honorna har utvändig rom förstås..?

Krabbor har jag koll på men inte hummrar...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Honorna är bredare om stjärten, tydligt bredare.

Även jag har satt mina tinor idag men som sagt, svårt att sätta dem på vettigt sätt med dagens våghöjd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dem extra ben/klo paret som sitter under stjärten, närmast benen längst bak är mindre på honor.

 

Svårt att förklara kände jag..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Ny inom hummerfisket. Hur ofta ska man vittja tinorna? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Ny inom hummerfisket. Hur ofta ska man vittja tinorna? 

 

Så ofta du kan... annars gör någon annan det åt dig (iallafall där jag fiskar). Jag varje eller varannan dag nu i början om jag har möjlighet. senare på säsongen hinner man ju bara på helgerna. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej! Ny inom hummerfisket. Hur ofta ska man vittja tinorna? 

 

Så ofta du kan... annars gör någon annan det åt dig (iallafall där jag fiskar). Jag varje eller varannan dag nu i början om jag har möjlighet. senare på säsongen hinner man ju bara på helgerna. 

 

Tackar! Bor inte så långt ifrån, så varje dag är nog inga problem nu i början. Något annat att tänka på mer än flyktöppningar, mått, rombärande honor, etc.? Antar att det är okej att lägga tinorna i länkar precis som man gör med kräftburar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av med 2 tener på premiären, :-( så slutar på 26 tener 11 tagande :-D mer än nöjd

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av med 2 tener på premiären, :-( så slutar på 26 tener 11 tagande :-D mer än nöjd

Riktigt surt att loosa tenor, men grattis till bra fiske

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då va tinorna i, blåste på bra mycket där ute, de va inte lätt att yx.a tinorna i denna blåsten, fick förlita mig helt o hållet på ekolodet, många många båtar ute i morse i gullmarn

Hur va fisket längre in i fjorden? Vi gjorde en bom tur , men det verkade som att alla utan undantag som fiskade i samma omr hade riktigt skit fiske första dygnet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...