Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Gäst Ella

Semestersegling? Tjejbesättning finns!

Rekommendera Poster

Gäst Ella

Vi är två sociala systrar (23 & 24 år) som letar efter ett kul gäng med båt som ska ut och segla någon vecka i sommar. På svenskt vatten eller i Medelhavet.. Vi har inte så stora kunskaper men kommer att segla en del tillsammans med erfaren kappseglare så snart det blir lite varmare. Om ni vill ha två glada och positiva tjejer som vill lära sig mer om segling med i er besättning så hör av er, killar som tjejer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Konstigt att ni inte blir överösta med svar...... :lol: :lol: Jag har tyvär bara en motorbåt :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Ella

Vi kan iofs. tänka oss att åka med i den oxå ;-) .. Eventuellt är även den tredje (19- åriga) systern intresserad..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag funderar starkt på att sälja min motorbåt o köpa segelbåt :lol: :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag skå åka till phuket i december och sedan segla med min far från thailand till sverige via maldiverna, suez kanalen och medelhavet. Det kommer inte vara en stressad resa och om ni vore intresserade och hänga med någon vecka så är det bara att skriva.

Båten är 67', sover 10 besättning bekvämt, bygdes här i australien, byggs för tillfället om i thailand, det finns lite bilder på www.klockseth.com 

Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lät som en kul grej.. 

Haft funderingar på att leta fler yngre och dra ihop nån sorts eskader. En vända till visby och Borgholm via några sköna ställer i södra skärgården kanske? Skulle va lite originellt att kunna fylle ett par båtar med folk kanske 20-28 eller så. 

Kom på nu att man kanske själv ska fylla sin egen båt dock. Jag är begåvad med vänner som antingen ska fjolla sig på DCs eller steka bubbel i Visby, vilket iofs kanske inte är fel, men vad knäcker en slör längs kusten mot Gotland med Spinnackern i tak? 

Är ni intresserade av kappsegling också? 

Mvh / Björnen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...