Paprika 2 Postad 24 Mars , 2014 Jag har tänkt att köpa en Suzuki utombordare till min gummibåt. Jag vet inte om jag ska köp den eller en annan motor. Min farfar har haft en suzuki den gick väldigt bra, han hade ju dock en 40 hk men är 5hk bra eller ska jag satsa på att köpa en annan motor. Jag har kollat på en Parson 4hk också men jag tänkte unna mig med att köpa en lite dyrare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 24 Mars , 2014 Suzuki, Honda, Yamaha är alla bra motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
optimisten 23 Postad 27 Mars , 2014 Jag tycker att Suzuki har de bästa små utombordarna-skulle själv välja en Suzuki 5 HK till gummijollen om den behövde en ny. Köp ingen Parsun, Neptun, MaritimPower och allt vad de heter. De tusenlapparna som du spar på en lågprismotor kommer du att ångra. Honda gör väldigt fina större motorer, men deras 2.5hk och 5 hk är inge kul-de fokuserar antagligen på de större motorerna. Yamahas 2.5hk är trevlig, men jag tycker att deras 4,5 och6hk är fula och ser klumpiga ut. Mercury och Tohatsu-samma små motorer är också fina och brukar vara lite billigare än Suzuki. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paprika 2 Postad 29 Mars , 2014 Okej tack för hjälpen jag tror jag tar och köper en suzuki ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 29 Mars , 2014 Yamahas småmotorer kan läggas på tre sidor utan oljeläckage, det tycker jag praktiskt, då jag kan förvarara den under en av kojjerna. Det går inte på vår suzuki 15, det kanske går på de mindre motorerna? Detta är kanske ingen viktig funktion för ts. (Ska tillägga att jag är nöjd med suzukin, men yamman är inte sämre tycker jag) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser