Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
q13855

Garmin 178

Rekommendera Poster

Min Garmin 178 har under ett par vårar haft svårt att vakna. Har vid ett (första) tillfälle fått hjälp av ngn marintillbehörsbutik som säljer Bluechart med att uppgradera programvaran till ingen nytta. I år vill den inte starta överhuvudtaget och Garmin "worldwide" har slutat serva dessa. Jag har misstänkt att det funnits en konding eller accumulator i men inte fått det bekräftat. 

Nu hart jag iallafall listat ut att det sitter ett batteri som heter Panasonic KNAPPCELLSBATTERI VL1220-1 VCE. kostar ca 40 kr hos bl.a Conrad. Batteriet är väldigt lättåtkomligt och lätt att känna igen (se foto), så släng inte er gamla 178. Be nån hacker byta batteri. En stjärnmejsel och en lödpenna så får trotjänaren nytt livpost-104439-0-19766300-1395595714_thumb.jpg251323_BB_00_FB.EPS_1000.jpgmligt. Texten Panasonic osv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till min Garmin 12 sa dom att det inte går att byta batteri. Man kanske ska skruva isär den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack q13855 för info ,nu har jag fixat min Garmin 178s  :)

Så nu har jag ett batteri över om någon behöver 

/Tord

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ska mäta mitt batteri ,synd frakten är dyrare än batteriet på conrad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är ju ingen mästare på att skriva så jag har ett extra batteri för jag tyckte som du så jag köpte två det kan ju komma till användning.

Så vill du köpa så är det ditt

Tord

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är ju ingen mästare på att skriva så jag har ett extra batteri för jag tyckte som du så jag köpte två det kan ju komma till användning.

Så vill du köpa så är det ditt

Tord

det vill jag ,,,mitt låg på 1,3 volt ,tar en j-vla tid å hitta satteliterna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har man bytt batteriet ,och det blev kanon ,,,hittade satteliterna inom 30 sek :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har man bytt batteriet ,och det blev kanon ,,,hittade satteliterna inom 30 sek :D

Det här inlägget visas heller inte i "aktiva trådar"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Min Garmin 178 har under ett par vårar haft svårt att vakna.

Hur upplevs problemet? Är det att gpsen inte hittar satelliterna eller är det så att den helt enkelt inte går att starta?

Jag har en Garmin 292 som "glappar". Den startar ibland och ibland inte, har trott att det har varit något fel på strömförsörjningen till den men så är inte fallet. Undra om min Garmin har samma fel som trådskaparen upplever.

Redigerad av Nova402

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min Garmin 178 har under ett par vårar haft svårt att vakna.

Hur upplevs problemet? Är det att gpsen inte hittar satelliterna eller är det så att den helt enkelt inte går att starta?

Jag har en Garmin 292 som "glappar". Den startar ibland och ibland inte, har trott att det har varit något fel på strömförsörjningen till den men så är inte fallet. Undra om min Garmin har samma fel som trådskaparen upplever.

Öppna den o kolla om den har ett batteri som du ser på bilden i början på denna tråd

Lycka till

Tord

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...