Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
Rubank

Plötsligt händer det...

Rekommendera Poster

:tant Så här i väntans tider, låt oss drömma och fantisera lite. Plötsligt händer det, och du blir så där lite lagom onödigt rik. Du kan nu köpa en ny båt för max 2 miljoner. Vad skulle du köpa då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Drömmer om en rymlig, bred och bekväm båt som man kan bo bekvämt i under längre perioder, som tål öppet hav, har någorlunda långfärdskapacitet vad gäller bränsle och vatten. Men inte större än att den även fungerar i små hamnar och vikar... Och så lagom med segel och rigg, inte för att tävla i Tjörn runt utan för att njuta av litet seglingskänsla i gynnsamma undanvindar... Vi skulle nog beställa en Nauticat 331. För man får väl inte en 38:a för 2 mille? dream on

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En Gurami 34 Cross Coast med två Yanmar 315 å tvåstegslådor så klart... -vad annars?

post-6991-1394234353,2338_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte köpa en ny båt men skulle anställa folk att jobba med min skuta... Skulle hålla henne skinande hela året, köpa allt tågvirke från Tyskland och byta ut alla fall, däcket skulle hållas helt tätt jämt, motorn skulle putsas en gång i månaden, seglen tvättas och båten skulle åka upp på slip ett par veckor varje år... och andra lyxiga saker. Och så skulle jag köpa en pontonbrygga till så att jag fick en rejäl isflaksstoppare och slapp vara nervös för islossningen varje år.

post-7831-1394234353,2523_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En Bayliner 325 med bravo 3:or och dieslar, fullt utrustad och så får jag en slant över till andra leksaker.;-) PJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En Nimbus 320 med lite lagom utrustning men tillräckligt för att man ska kunna ligga ute en tid utan att behöva bunkra för ofta. And then fly away...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej motorbåd en storebro sejlbåd en swan både der er lavet til vores klima arda :tant

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nimbus 33 nova hade varit trevligt att dörja med ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köper mig en snus och betalar resten i skatt så att någon pjäs i riksdagen kan köpa sig en ny drömbåt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ta ett sabbatsår och långsegla så skönt det skulle va. Tror inte att man blir lycligare ju större båt man har. Eller??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns bara en tänkbar.En begForbina 10000 mvh Hjonira/Nimo 27

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst rickard

Inte ett dåligt val...;-)

post-0-1394234425,4121_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle köpa min sambos svågers Nimbus 4004 carisma som är i ett kanonskick Kostar ca 1300000 retsen av pengarna skulle jag lägga undan till försäkring och diesel för annars skulle man väl inte ha råd att åka med eländet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...