Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Bullen666

Styrning Utombordare "Svänger för lite"

Rekommendera Poster

Hej!

Har satt på en långrigg iställer för kortrigg på min båt..nu fungerar inte styrningen nå bra, svänger

för lite åt ena hållet!

Finns det nån annan sorts styrning som jag kan ha eller vad ska jag göra??

Bifogar en bild!

styrning.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har satt på en långrigg iställer för kortrigg på min båt..nu fungerar inte styrningen nå bra, svänger

för lite åt ena hållet!

Bifogar en bild!

styrning.jpg

Lossa på fästet på sb sidan. I flänsen sitter vanligtvis en delbar kula. Vrid på ratten så det kommer ut mer stång ur kabeln. Mata in höljet ca 10cm och sätt fast kulan i flänsen. Sen ser du om det räcker till eller blev för mycket slaglängd på stången. Ev. Justera tillbaka en bit. Tänk på att för stora roderutslag frestar på

motorfästet. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hej!

för lite åt ena hållet!

Bifogar en bild!

styrning.jpg

Lossa på fästet på sb sidan. I flänsen sitter vanligtvis en delbar kula. Vrid på ratten så det kommer ut mer stång ur kabeln. Mata in höljet ca 10cm och sätt fast kulan i flänsen. Sen ser du om det räcker till eller blev för mycket slaglängd på stången. Ev. Justera tillbaka en bit. Tänk på att för stora roderutslag frestar på

motorfästet. Lycka till!

Ok ska testa det..fast för bästa resultat kanske jag måste flytta upp själva fästet till styrstången, eftersom det gröna "vinkeljärnet" har JAG satt dit,,,Fästet till styrstången är ju gjord för gamla "kortrigg´s" motorn...Förresten vart köper jag bäst ny "styrkula" och den som kulan ligger i..som det är nu så ligger inte kulan fast i..och det är ju lite halv farligt..

Redigerad av Bullen666

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nån som har nåt bra tips på vart jag köper ny "kula" + den som kulan ligger i ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...