Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
pittis

Bottenfärg äkta

Rekommendera Poster

jag vill köpa den Gammla Bottenfärgen med myket bly i vet någon vad man får tag i den till bra pris jag är så trött på den.färgen vi har i dag man kan lika bra måla med husfärg jag tro det blir lika bra :-( :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag känner en fiskare som i ren desperation målade botten med falu-rödfärg. Jag vet inte resultadet men det lät ganska kul.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hehe jag tro det är lika bra som dagens botten färg för den som är idag kan man lika vara utan och Dan jag ringde men kom inte fram du kan ring mig 0704051891

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Frasse

Hejsan! Jag skickade ett SMS till dig (som skrev sitt mobilnummer) angående båtfärg. Men du kan väl som sagt, ringa eller SMSa angående båtfärg. är intresserad. jag ringer imorgon så fort jag vaknar till. Måste ha riktig bottenfärg till sommaren, klarar inte med skitfärgen som finns nu på skrovet. Mvh // Frasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skaffa båtplats i Skurusundet/Duvnäsviken/Fisksätra. Där är så skitigt att nästan inget växer på båten....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst anemos

Hejsan ! Att börja, återigen använda dom förbjudna blyfärgerna, låter oansvarigt. Om någon händelsevis har sånt på lager. Bly är en mycket farlig gift för människor och djurliv. Nu när man änteligen har fått bort blyet från bilbensin. Villket i smyg har dödat många människor ! Det kom man på redan i början av 1900 talet (1920) Då t.ex. forskningsresanden (för över 100 År sedan) dog av en mystisk död. Jo, det var av att deras konservburkar var lödda med bly !! Bly anrikas och samlas i människor, djyr och i växter och är mycket farlig ochså för det marina livet. Sverige som ger sig ut för att vara ett naturskydsland, med dom hårdaste naturskydslagarna i världen, börja inte och laborera med blyfärger igen, inte ens i smyg, det är onansvarigt. Titta på länken: http://www.sjofartsverket.se under: Sjöfartssektorn/Båtliv/Båtliv & miljö/Bottenfärger Den direkta länken dit, har ej gått att få fungera ! Med koppar är en annan sak. Koppar bottenfärger är inte förbjudna i alla EU-länder. Läs gärna mitt inlägg om detta, på ett annat ställe på Mariguiden ! På spalten Kopparfärger

post-7154-1394234371,3935_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur e det egentligen ? Det går många rykten om att när man använder dålig bottenfärg blir det så mycket beväxning på skrovet så att motorn drar mer bensin. Dvs det blir mer avgaser, det är väl inte heller bra ? Har någon räknat på det ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...