Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
Gäst Leffe

Mantåg/krympslang

Rekommendera Poster

Gäst Leffe

Någon som vet var man kan köpa krympslang för att renovera matåget med, billigare än i tillbehörsaffärerna. ?-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittar inte produkten på deras webb. Har du artikelbenämning eller artikelnummer? Pris? /j

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderade själv på att renovera mitt mantåg men efter att jag besökt höstmässan i höstas och sett att alla nya båtar har mantåg i rostfritt ändrade jag mig. Jag tog fram kniven och värmepistolen och tog bort plasten på mina vajrar. Polerade efter med lite Autosol och vipps hade jag nya mantåg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sök på krympslang så hittar du på biltemas sida...kostar jätte billigt men dem har bara 200mm länger så ska du byta hela blir de ju värre...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Leffe

Jag skall byta på hela mantåget. Jar en gång för länge sedan köpt av en firma i Lidköping, men kommer inte ihåg vad den heter. Är det någon som vet ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag renoverade mitt mantåg förra året, Köpte krymplang hos KACAB (www.krymslang.nu). Den var rejält mycket billigare en båttilb. firmornas. Jag köpte en tunnväggad, men kanske man bör ta en mellan tjock, för att få mer skydd mot nötning. /Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hos Newtec i Lidkäöpning kostar slangen 25.50 kr per meter. Hos Hjertmasn 25 kr/m och hos Limhamns skeppshandel 24.00 kr/m. /j

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle helt enkelt kolla med BoxCo AB, dem har ett brett sortiment av krympslang och vet vad dem snackar om.

Prova www.boxco.se eller ring 08-58021010, allt verkar finnas på hyllan för omgående leverans.

Lycka till!Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...