rejas 238 Postad 19 Mars , 2014 Går och letar efter ny båt. En som vi tittat på (bara bilder) har svarta missfärgningar på flera ställen. I kanter på luckor på durken och på nederkant väggar. Bifogar en bild på en av de värsta som vi sett på bilderna (den är hårt beskuren eftersom det inte är jag som tagit bilden och det är inte min båt). Man blir ju lite fundersam då jag inte sett sådana skador så många gånger. Är det vanligt? Att det beror på fukt kan jag nog lista ut. Men kan det vara mer skador än de man ser. Jag menar att det är fuktigt är ju inte så ovanligt, men inte så här? Det ser enligt mig ut som om det stått vatten en längre tid, eller kan de bli så ändå? Om ni såg en sådan skada, är det något annat ni skulle titta extra noga på då? Kan man göra något åt dessa? Att byta skivan är nog inget alternativ. Tacksam för lite kommentarer! /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martin_tre 0 Postad 20 Mars , 2014 Precis som du säger så ser det ut som det stått vatten på durken och skivan sugit upp vatten i ändträt. Är det stuvutrymmen under durken? om den skadade skivan fortsätter ner under så är den garanterat skadad även där. Att få bort sånna skador går inte utan att byta ut skivan. men om det endast är en lokal skada, om det inte luktar i båten och du inte är mögelalergiker så skulle det inte stoppat mig om jag gillade båten i övrigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 21 Mars , 2014 Tack för kommentaren. Skall kolla lite närmare på hur det ser ut under. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser