Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
Peter_K

Är du mogen..?

Rekommendera Poster

Enligt testen skulle jag va Tjörnmogen.

I verkliga livet vette katten.

Inget fel på Tjörn. Jag har jobbat där en hel del.

Det finns ju ett talesätt som säger; " Jag är från Tjörn - jag vet inte nått" Visserligen uttalat under mycket speciella omständigheter på grannön Orust (där jag också jobbat en hel del)

Skulle man utgå från det jag vet så skulle jag med talesättet ovan va ännu mer Tjörnmogen.

Fast vi Bohuslänningar är väldiga lokalpatrioter. Som Gravare skulle jag aldrig ens kunna tänka mig bo på Smögen - fast jag jobbat där väldigt mycket, och tom haft båt på Smögen ihop med en smögare  i 10 år.  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Trist skitväder med snö å nu regn ute, inte ens katten vill ut.....

Båtjobbet har gått i stå......tror nog ni förstår vafför...

så.....jag har testat min Tjörn mognad.

Förutom en massa trutar där jag inte kunde hålla truten rätt så tog jag till för mycket med 0,3 m/s på styva kulingen, aj...aj...

Frågan är skall jag flytta till Tjörn nu?

Vad tycker ni?

Tänk om de kör på bron igen så jag får simma till fastlandet?

Eller så tar man bussen på 39 minuter så löser det problemet.

Alltså "flodbussen"--färjan...hm..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Trist skitväder med snö å nu regn ute, inte ens katten vill ut.....

Båtjobbet har gått i stå......tror nog ni förstår vafför...

så.....jag har testat min Tjörn mognad.

Förutom en massa trutar där jag inte kunde hålla truten rätt så tog jag till för mycket med 0,3 m/s på styva kulingen, aj...aj...

Frågan är skall jag flytta till Tjörn nu?

Vad tycker ni?

Tänk om de kör på bron igen så jag får simma till fastlandet?

Eller så tar man bussen på 39 minuter så löser det problemet.

Alltså "flodbussen"--färjan...hm..

Tycker absolut du skall flytta till Tjörn - eller ännu hellre lite längre norrut. Sälj huset i Mälaren och i Skåne och köp ett i Kungshamnsområdet. Då kan ju Cia komma dit och hälsa på oss i stället för att seg till Tjörn.

post-53310-0-30323600-1395404469_thumb.jpgpost-53310-0-89654000-1395404356_thumb.jpg

Bäckevikshamnen                                       Gästhamnen i Gravarne/Kungshamn

Redigerad av toaen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Nä du "Toaen". Flyttar jag från Aspö blir det med fötterna före.

Men jag kan slå upp en "ny" Frigebo om 25 kvadrat på din tomt som sommarstuga. Du kan hyra ut den när inte jag är där.

:o

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi talade faktiskt om det idag, men så är det det där med 4,5 m till tomtgräns. Vi är stenrika här ute. Granit både i fast och lös form, så grundläggningen skulle bli enkel och stabil.

Den nya Attefallshuset skall ju anmälas till byggnadsnämnden och då ser de direkt att det inte går.

En vanlig Friggebod på 15 m2 skulle jag med gott samvete trycka in mot bakre tomtgränsen - kanske tom med lite över. Marken bakom min tomt ägs av kommunen.   

För ett "Attefallshus" fick jag nog ta bort en del av min "kryddträdgård" och då kom resten att ligga i skugga. Bl,a. den uteplats där vi brukar sitta och dricka kaffe och lukta på våra blommor.  ;) 

Men tanken är god - vi talade som sagt på det idag. Nånstans för våra  tonårsbarnbarn att husera. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...