Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
Mackey

Tyck till om Nya BryggSnack innan du vänjer dig

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Se bif skärmdump

Browsern är den som följer med OS:et.

post-94090-0-05475200-1395147811_thumb.png

Redigerad av undrande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick här, precis som i beta versionen - under den kort tid den fungerade för mig - meddelande att jag inte fick lägga in fler bilder.

Visst jag är en tjötpelle och lägger in bilder i var och vart annat inlägg jag gör, för att illustrera. En bild säger ju mer än tusen ord - påstås det.

Som jag ser det är det i regel nödvändigt med bilder när man försöker förklara och kan man inte lägga in bilder blir det nästan ointressant att skriva.

Fast jag har väl ändå skrivit allt för mycket. :wacko:

Så skall det inte vara. Vad får du för felmeddelande?

Bilder håller jag med om att dom är viktiga!

Har hittat en inställning som kan ha med det att göra. Testa igen och se om problemet är löst. Det har med serverutrymme att göra och någon gräns måste vi ha....

Men den går att justera. Nu är det satt till 500MB per medlem.

Bifoga filer

Du kan ladda upp ytterligare 1,9MB med filer (Max enkel filstorlek: 1,95MB)

Då kan man hålla på ett tag till.  :ph34r: 

post-53310-0-31587400-1395151645_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Browsern, se bif skärmdump

Prova att ladda ner Google Chrome som webbläsare och se om problemet försvinner. Kan vara så att din webbläsare är utvecklad av tillverkaren av din läsplatta och innehåller problem. För i Android som fungerar det klockrent för mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Bifoga filer

Du kan ladda upp ytterligare 1,9MB med filer (Max enkel filstorlek: 1,95MB)

Då kan man hålla på ett tag till.  :ph34r: 

attachicon.gifbDSC_0022.jpg

Är det så det står nu så har du redan laddat upp många?

Eller har det ändrats. I så fall får jag justera det lite till....

Det sista är hur stor respektive bild får vara och den hänger även ihop med PHP inställningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förut kunde man klicka på en rubrik och enkelt och snabbt se de första raderna i ett inlägg i ett litet fönster. Nu öppnas i stället inlägget vilket tar lång tid och om innehållet inte är intressant måste man backa och då tar det också tid. (Använder iPad)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se bif skärmdump

Skall kontrollera detta med min platta. 

Jag använder iofs Dolphine browser vilken jag tycker är klart bättre.

Men skall installera om default browser för 4.1.1 och kontrollera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Massor av gamla bilder har ju försvunnit ur inläggen. Förödande för forumet och oss skribenter om trådar blir till rappakalja för att nån viktig bild försvunnit! Avbryt detta tvångsförsök och ge oss det gamla fungerande forumet tillbaks under tiden.

Prova gärna att bildgoogla dina egna gamla bilder, skriv t.ex. "thomas-1" site:maringuiden.se i googles bildsökningsruta och klicka på bilderna för sajtbesök.

Just den tråden är nu återställd. Bilderna syns nu. Det är problem med en hel del "indexeringar" som gör att trådar med bilder ibland inte visas. 

Det är enkelt att lösa. Bara att redigera med fullständig editor sedan syns dom. Lite omständligt att hitta dom som det är fel på så jag håller på att rotar i databasen för att hitta en generell lösning på det. Men bilderna "finns" och är importerade.

Alla bilder som är importerade skall nu synas. Dom som är borta ar sådana som inte kunde importeras av olika anledningar. Men det är väldigt få som råkade ut för det.

OM det finns trådar där det saknas bilder så notera det i Buggsektionen i Om Nya Bryggsnack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Massor av gamla bilder har ju försvunnit ur inläggen. Förödande för forumet och oss skribenter om trådar blir till rappakalja för att nån viktig bild försvunnit! Avbryt detta tvångsförsök och ge oss det gamla fungerande forumet tillbaks under tiden.

Prova gärna att bildgoogla dina egna gamla bilder, skriv t.ex. "thomas-1" site:maringuiden.se i googles bildsökningsruta och klicka på bilderna för sajtbesök.

Just den tråden är nu återställd. Bilderna syns nu. Det är problem med en hel del "indexeringar" som gör att trådar med bilder ibland inte visas. 

Det är enkelt att lösa. Bara att redigera med fullständig editor sedan syns dom. Lite omständligt att hitta dom som det är fel på så jag håller på att rotar i databasen för att hitta en generell lösning på det. Men bilderna "finns" och är importerade.

Alla bilder som är importerade skall nu synas. Dom som är borta ar sådana som inte kunde importeras av olika anledningar. Men det är väldigt få som råkade ut för det.

OM det finns trådar där det saknas bilder så notera det i Buggsektionen i Om Nya Bryggsnack

Stavhammar, vet du vad? Du är en trollkarl! :)

Har kollat med några snabba bildgooglingar och nu verkar inga bilder fattas längre. [Trådar raseras ju ändå naturligt när dess länkar upphör att funka, dessutom tillkommer ju ständigt ny och förhoppningsvis bättre kunskap. Så ifall vissa enstaka äldre trådar skulle sakna sina bilder så går det också att leva med.] 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

En liten synpunkt, skulle det vara möjligt att ha enkel lista som första alternativ? Eller att man kan välja det själv.

Kalle

Redigerad av Pentax
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Testar bild igen

Och igen...nu gick det bra!

post-54277-0-58702900-1395208485_thumb.jpg

post-54277-0-07731900-1395208540_thumb.jpg

Redigerad av ciaraud

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se bif skärmdump

Skall kontrollera detta med min platta. 

Jag använder iofs Dolphine browser vilken jag tycker är klart bättre.

Men skall installera om default browser för 4.1.1 och kontrollera.

Ok, snabb rapport: Problemen i plattan med åäö i trådrubriken gäller för den "inbyggda" browsern enligt ovan men även för Firefox v22.0. Opera v15.0.1162.60140 däremot fungerar. Den inbyggda browsern fungerade på den gamla plattformen. Jag vill helst inte vara tvungen att behöva köra Opera för att vara med på MG.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

En liten synpunkt, skulle det vara möjligt att ha enkel lista som första alternativ? Eller att man kan välja det själv.

Kalle

Japp det kan man sedan igår. Det finns val i profilen för det. Hänvisar till http://www.maringuiden.se/forum/topic/71311-val-av-startsida/?do=findComment&comment=494694

Valfritt att välja födelsedatum men om jag INTE gör det så kan jag inte spara ändringar i profilen, texten där det står att det blivit fel för man måste ange födelsedag!!

Och halvera åtminstone antalet "ämnen"

När skall man enkelt kunna välja rätt ämne direkt i marginalen som tidigare, upplägget nu är helt på stenåldern. Sällan har jag varit med om mer svårnavigerad sida och jag har stora problem med ipaden.

Reklamen hänger inte med och man får vänta åtskilliga sekunder innan menyer mm har slutat "hoppa" upp och ner, trycker man för tidigt så klickar man helt plötsligt på fel länk.

Gör om och gör rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Valfritt att välja födelsedatum men om jag INTE gör det så kan jag inte spara ändringar i profilen, texten där det står att det blivit fel för man måste ange födelsedag!!

Så är det för mig också. Du kan väl göra en rapport åt oss båda under Buggar.

Och halvera åtminstone antalet "ämnen"

Kolla tråden Flera Snack eller färre? http://www.maringuiden.se/forum/topic/71271-flera-snack-eller-färre/ och tyck till.

När skall man enkelt kunna välja rätt ämne direkt i marginalen som tidigare, upplägget nu är helt på stenåldern. Sällan har jag varit med om mer svårnavigerad sida och jag har stora problem med ipaden.

Klicka på knappen Visa enkel lista så får du de senaste inläggen precis som förut.

Klicka lite till vänster om antalet visningar och antalet svar så får du upp trådens första och sista inlägg, ganska smidigt faktiskt.

Reklamen hänger inte med och man får vänta åtskilliga sekunder innan menyer mm har slutat "hoppa" upp och ner, trycker man för tidigt så klickar man helt plötsligt på fel länk.

Gör om och gör rätt.

Ja, ibland blir det lite hopp. Lägg in det som en bugg också.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man väljer bort år så går det bra att spara. Med andra ord inget valt på födelsedatum så går det att spara. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta är ett problem som jag noterat också och irriterar mig på. Det beror på att den servern som levererar reklam inte svara i tid. Håller på med en lösning för detta för det är mycket irriterande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...