Gogy 2 Postad 15 Mars , 2014 Jag har en garmin 420 som jag fick med när båten köptes. Den kunde vara lite kingigt att hitta sateliter ibland men likades hitta de till slut. Inför föra säsongen updaterades mjuvara i GPS-en och den fungerade varken semre eller bätre närdet gäller att hitta satteliter. Vid sesong slut då kunde den intehitta alls någon satelit. Nu har jag tagit hem kablage och försökte lösa problemet men utan framgång. Jag har gjort följande: - Återstelt GPS till fabrikinställningar - Uppdaterat på nytt och när man kommer i GPS meny rad och klickar till Himlavalv då står det att den söker efter satteliter, men rad under detta står det GPS - fel! Finns det någon som är duktig på Garmin och som är villig att hjälpa till med felsökning blir jag jätte tacksam! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
red_line 7 Postad 15 Mars , 2014 jag har en 420 också, den bråkade sista turen förra året, läste mig till att det kan bli så ibland, o lösningen är att låta den ta den tid det tar att hitta sateliterna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybbe79 7 Postad 15 Mars , 2014 Du kanske har läst det här, om inte kanske det kan vara till någon hjälp.. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=351720 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gogy 2 Postad 15 Mars , 2014 Ju jag hade läst mycket och den tråden men tack ändå Nybbe79. Läste också att man ska låta den stå längre. Har kopplat ett vanligt tråd till externa antenn uttag och ska låta den stå över natten men det som bekymrar mig är att det står GPS-fel! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 15 Mars , 2014 En vanlig tråd?? Uttaget för extern antenn är just ett uttag för en ANTENN. En tråd eller kabel utan en antenn i andra änden lär inte göra mottagaren gladare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gogy 2 Postad 15 Mars , 2014 http://www.sharc.net/gps_antenna_repair.htm Ja den tips fick jag från länken ovan och att försöka kostar inget eller... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gogy 2 Postad 16 Mars , 2014 Efter en hel natt lyckedes min Garmin inte hitta nån satelit, så något är fel med GPS annten. Ska försöka komma i kontakt med Garmin service avdelning imorgon och kolla med dom. Kanske inte lånsamt alls att fixa men värt ett försök. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 17 Mars , 2014 Jag har en garmin 420 som jag fick med när båten köptes. Den kunde vara lite kingigt att hitta sateliter ibland men likades hitta de till slut. Inför föra säsongen updaterades mjuvara i GPS-en och den fungerade varken semre eller bätre närdet gäller att hitta satteliter. Vid sesong slut då kunde den intehitta alls någon satelit. Nu har jag tagit hem kablage och försökte lösa problemet men utan framgång. Jag har gjort följande: - Återstelt GPS till fabrikinställningar - Uppdaterat på nytt och när man kommer i GPS meny rad och klickar till Himlavalv då står det att den söker efter satteliter, men rad under detta står det GPS - fel! Finns det någon som är duktig på Garmin och som är villig att hjälpa till med felsökning blir jag jätte tacksam! Har haft ett liknande problem med en annan Garmin tog med den till Garmin's kontor/verkstad när jag var i Göteborg o de fixade den på 5min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gogy 2 Postad 18 Mars , 2014 Jag har en garmin 420 som jag fick med när båten köptes. Den kunde vara lite kingigt att hitta sateliter ibland men likades hitta de till slut. Inför föra säsongen updaterades mjuvara i GPS-en och den fungerade varken semre eller bätre närdet gäller att hitta satteliter. Vid sesong slut då kunde den intehitta alls någon satelit. Nu har jag tagit hem kablage och försökte lösa problemet men utan framgång. Jag har gjort följande: - Återstelt GPS till fabrikinställningar - Uppdaterat på nytt och när man kommer i GPS meny rad och klickar till Himlavalv då står det att den söker efter satteliter, men rad under detta står det GPS - fel! Finns det någon som är duktig på Garmin och som är villig att hjälpa till med felsökning blir jag jätte tacksam! Har haft ett liknande problem med en annan Garmin tog med den till Garmin's kontor/verkstad när jag var i Göteborg o de fixade den på 5min. Vad fick du betala får ingreppet?! Jag ringde Garmin och pratade med deras trevliga support och fick ett pris på 1600.- inkl frakt Har inte bestämt mej än ska jag skicka den eller ej men har kollat lite på nya modeller. Kostar en slant men klart mycket bättre en 420. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 19 Mars , 2014 De gjorde det gratis, kanske lite skillnad om man kommer med den i handen eller om man skickar in den. Hade väl kanske tur att "rätt" servicekille stod vid disken när jag kom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gogy 2 Postad 19 Mars , 2014 De gjorde det gratis, kanske lite skillnad om man kommer med den i handen eller om man skickar in den. Hade väl kanske tur att "rätt" servicekille stod vid disken när jag kom. Hej Uvek! Vet du vad dom har gjort, har dom byt någon del, uppdaterat eller återställt till fabriks inställningar? Dom sist två nämnda har jag gjort själv utan framgång. Tack för din svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 20 Mars , 2014 Jag provade också själv att återställa samt uppdatera utan framgång, mig veterligen så bytte de inga delar utan kopplade upp den mot sitt testsystem som har lite fler möjligheter än man själv kan fixa till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser