toop 2 Postad 15 Mars , 2014 Jag skulle tvätta vatten tanken, Den är inplastad med tre st luckor. Luckorna är av gjutjärn och ser inte roliga ut. Tänkte putsa till dom och måla om luckorna Men vad ska jag måla dom i? Första tanken var hamarlack!! Sen kom iden om det är farligt Eftersom det är dricksvatten tank? Någon som ha något förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 206 Postad 15 Mars , 2014 Byt luckorna till nya i rostfritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 477 Postad 15 Mars , 2014 Om du inte vill byta ut luckorna tycker jag du ska måla dem med epoxi. När jag undersökt epoxi för ev. framtida förbud på båtbotten förstod jag att epoxi används i kommunala färskvattensystem. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 206 Postad 15 Mars , 2014 Mackey har rätt, men kom ihåg att det gäller lösningsmedelsfri epoxy, inte epoxyfärg. Det är också otroligt viktigt att epoxyn är fullt uthärdad, eftersom ohärdad epoxy kan orsaka kontaktallergier, och inget man vill ha invärtes. Jag skulle ändå satsa på nya luckor i rostfritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toop 2 Postad 15 Mars , 2014 Men dom här är snygga!! Och praktiska! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toop 2 Postad 15 Mars , 2014 Varför kommer inte bilden upp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toop 2 Postad 15 Mars , 2014 Menar ni typ vanlig west system Ofärgad epoxi? Eller vad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser