Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Edd1e

chris craft 21 dc, rimligt pris?

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som vet vad som skulle kunna vara ett rimligt pris på en chris craft scorpion från 89? Jag funderar på att köpa en några fot större till sommaren men vet inte vad jag kan "räkna"på att få för min nuvarande båt för att börja se mig om vad jag skulle önska köpa.

Den är 21 fot och har en mercrusier v6 175 med ett alpha one gen 1 drev. Motor och drev är nyservat och bälgar samt växelvajer byts nu i vår.

Kapeller är nyimpregnerat (ca 3 år gammalt så i ok skick), dynorna är lite slitna men fräscha.

I bra skick för att ha 25 år på nacken.

Vore toppen om någon har en ide.

Mvh Emma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej..har själv äget en -86 med v8a , men i MINT skick ,trots sin ålder.

Skulle vara bra med bilder för att bedöma det allmänna skicket .

Min vän och granne har en -87 med v8a .

En v6a drar ner lite eftersom v8or är mer eftertraktade .

Är det en LTD eller modellen med Back2back stolar och säten på var sida om motorluckan ? ( är den ljusblå ...så drar det ner också :-D

Som sagt ...bilder .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag får ta några nätr ja är ute nästa gång.

Köpte den förra året då den stått bortglömd ett tag då förra ägaren gått bort och sonen inte haft tiden. Så tyvärr var den en del saker som inte gick att rädda men en del saker har fräschats upp, och en del gick inte att rädda.

Nya stolar och soffan har fått ny beklädnad (förut blått nu vitt, och jag har köpt stolarna på erlandssons så inget krut lades på att hitta orginal (inte back to back)

teak på golvet, friborden är mörkblå. Dom var kraftigt oxiderade så har gått över med abralon och nu ser det fint ut. resten vit, ska gå över även det med abralon då det är lite gulingar här och var.

Bifogar bilder när jag har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...