Ulf.Ason 11 Postad 14 Mars , 2014 Det finns ett par annonser på blocket som har en udda toalettlösning: Jag anar att ägarna missuppfattat den nya lagen. Har också full förståelse för varför de säljer sina båtar. "Eltoalett och helt nytt holdingtanksystem med tömning på däck. " "Nyare toalett med septitank. Tank förberedd för tömning på däcket." // u (http://www.blocket.se/stockholm/Nauticat_33_1996_40586973.htm?ca=18&w=3) (http://www.blocket.se/uppsala/Albin_Ballad_1975_40191028.htm?ca=18&w=3) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 läskigt att den startar själv, men det är ju bra att säljaren i alla fall är ärlig med bristerna. Sen att den "går som en klocka", på min gamla volvo så var det ventilerna som gjorde att den "tickade", kanske är samma sak här.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 14 Mars , 2014 Den här annonsen tycker jag passar in under kategorin "överdrivet" och då är det priset jag syftar på i första hand! Tror han verkligen att en 40 år gammal båt med en gammal (om än "nyrenoverad") Volvo 4:a skulle kunna inbringa 132.000 kr som han satt som "Köp nu"-pris?! Ett praktexempel på en båtägare som värderar sin båt med hjärtat och inte med hjärnan. Auktionen är i skrivande stund ute på sin tredje veckoperiod, helt utan bud...inte helt oväntat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 185 Postad 14 Mars , 2014 Undras om det kan vara så att frun i huset har beordrat att "Nu skall båtdjäveln säljas", men mannen vill inte bli av med den, så han sätter upp ett orimligt högt pris ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 denna är bara för mycket så jag gissar att det är ett "schämt.." men lägger upp den ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 14 Mars , 2014 Helt övertygad om att säljaren använt google translate för att översätta från utrikiska. Namnet Saad Azzo känns ju inte heller helt svenskt...mäkligt nog ska man kontakta George vid intresse... Det är ju en lite charmig båt i alla fall! Senast ändrad av Flintstone | 18 juni 2012 | 20:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 14 Mars , 2014 Lugn och tråkig fredagseftermiddag botas med lite blocketsurfande. Den här båten är dyrast av alla 26000 båtar som ligger ute. Kan säljaren ha överskattat bytesvärdet något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 292 Postad 14 Mars , 2014 Med tanke på att båten är 460 meter lång tycker jag priset är rimligt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 Inget konstigt eller fel men jag lägger in denna ändå känns bra mycket längre än 5meter men det är väl dom låga friborden som ger den effekten. undrar om bilden är nytagen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 Akterhyttsbåt med ordentliga räcken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 Ett alternativ av akterhyttsbåt mmmm ja kanske.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 Denna platsar som "överdrivet" Hämtat från "Nynäs" hemsida & säker korrekt men vem vågar köra 70knop med en drygt 6m lång akterhytt alu.båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 14 Mars , 2014 Denna är bara helt underbar! Trädbåt som inte är deras, men den är renoverad!! Skämt åsido, jag tycker att det är en väldigt fin båt med vackra linjer! Otroligt vad man kan få för bara några tusenlappar! Senast ändrad av Flintstone | 25 juli 2012 | 01:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 14 Mars , 2014 Kolla rubriken. Nog för att det är tufft i båtbranshcen nu, så det gäller att skärpa sin marknadsföring men jag undrar om man säljer mångmiljonbåtar lättare med svordomar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 14 Mars , 2014 den här Selcon ser ut att ha det svettigt! undrar hur sjöegenskaperna är på fullt gaspådrag.... http://www.blocket.se/kronoberg/Selco_med_125_hk_motor_41986862.htm?ca=18&w=2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 stackars gamla flipper 575HT, varför köpta man helt enkelt inte den båt man önskade istället för att bygga om en gammal klassiker.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 14 Mars , 2014 Den båten man öskar finns med all sannolikhet inte och dessutom är väl glädjen med båtägandet till 90% att bygga om och anpassa för ens egna behov - eller!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 716 Postad 14 Mars , 2014 Ack heliga ståhöjd! http://www.nettivene.com/moottorivene/omavalmiste/489135 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 14 Mars , 2014 Hahahaha...att få till ståhöjd på en för liten båt är en estetisk omöjlighet! Dock...man ska inte förakta saker som är praktiska......men man kan ju skratta lite åt dem i smyg... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 14 Mars , 2014 Världens längsta Princess? Verkar i alla fall survad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 14 Mars , 2014 Och ganska svårdragen i kurvor: 30 km kärra ingår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 14 Mars , 2014 Bara två turer och 60 timmar på motorn - vilka monsterturer! http://www.blocket.se/goteborg/Hanse_445__2011__Obs_nyskick_42146182.htm?ca=10&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 14 Mars , 2014 Dom hittade nog aldrig seglet. Det kan vara insnurrat i masten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 185 Postad 14 Mars , 2014 Den ena turen var kanske jorde runt medsols, medan den andra jorden runt motsols ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 Skönt när båthandlarna vet vad dom säljer... denna modell är ganska udda den mellan Fame & Flash Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 716 Postad 14 Mars , 2014 Här kommer en tredje kandidat i serien finska båtar med inmorfad bilkaross, kan det vara en VW Passat? Motorn lär i alla fall vara en Datsun 1200. http://www.nettivene.com/moottorivene/omavalmiste/497512 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 Båt för dig som behöver lasta i farten fixar att lastas i upp till 30knop men jag är osäker på hur det går till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 Denna var bara lite kul, värd att läsas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 14 Mars , 2014 Säljande bild & text Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser