Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Gren

Montera snabbkoppling till bensindunk i sittbrunn

Rekommendera Poster

Jag letar efter en snabbkoppling att montera fast i båten så att man inte behöver ha bensindunken i sittbrunnen, man t.ex. bara ansluter en slang mellan snabbkopplingen och motor medans bensindunken kan ligga kvar i stuvutrymmet, någon som vet om det finns eller finns det nån annan bra lösning på detta?

Mvh Gren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt, är det inte så man har det?

Jag har en snabbkopling på slangen som jag kopplar till dunken, dunken kan jag plasera vad jag tycker är best.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo fast i detta fall vill jag ha en slang från dunken i stuvutrymmet ut till en snabbkoppling i sittbrunnen som alltid sitter där (som en fast installation), när man sen ska använda båten ansluter jag bara ytterligare en slang från snabbkopplingen i sittbrunnen till motorn.

I dagsläget måste jag ta fram dunken och ha den i sittbrunnen när jag ska använda båten och det är det som jag vill slippa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp en tryckluftskoppling att sätta på slangen från motorn, finns både hane+hona på biltema bla med backventil så dräller den inte. Det  är mitt förslag, men det finns säkert andra ideer      

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla här, billigt och ofta bra, http://www.biltema.se/sv/Bat/Motor-tillbehor/Bransle-tillbehor/Tankadapter-256952/

En sådan här borde ju gå att fästa på lämplig plats, http://www.biltema.se/sv/Bat/Motor-tillbehor/Bransle-tillbehor/Tankadapter-256952/

Använd inte kopplingar som inte är avsedda för bensin eftersom packningsmaterialet inte alltid klarar av bensin. Det går ju att byta ut packningarna, men det verkar onödigt struligt.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...