Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
Jole

Någon som testat TK Line Antifouling?

Rekommendera Poster

Hej

Måste estetik och antifouling vara oförenliga?

Det skriker i kroppen att kladda på missprydande färglager eller annat kladd på drev och prop för att man skall slippa ha en plantskola att dra om kring på under senar delen av sommaren.

Jo, jag vet att man kan borsta, skrubba ....etc några gånger kring midsommar för att slippa det värsta men om man leker med tanke på att man kanske inte har lust att bada just då.

Jag känner även på mig att jag har mer att vinna på at köpa riktiga tulpaner till frugan än att odla plockar dessa själv... under vattnet.smiley

Är det för optimistiskt att tro att man kan finna en behandling av drev och propeller som inte "förstör" utseendet på välvårdade delar?

PropShield och liknande uppfattar jag som för kladdigt samt med för liten effekt.

Jag hittande nedanstående på nätet men kunde inte finna så värst många inlägg där användare delat med sig av erfarenheter. De fåtal jag hittade var ganska positiva men jag har svårt att avgöra om dessa var "betalda" tyckare.

Har någon erfarenhet av denna produkt?

http://www.force4.co.uk/9073/Force-4-TK-Line-Antifouling-Spray-Clear.html

mvh

Jole

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läser man produktbeskrivningen så är den ju verksam i 3 månader vilket jag tycker låter lite klent!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, du har helt rätt.

Jag såg det och det är ju en begränsning men jag tänkte så att för många av oss är båtsäsongen inte så värst mycket längre ändå och den värsta påväxten, läs tulpaner, kulminerar under en begränsad period. Det borde därför kunna finnas en viss poäng med produkten ändå.

mvh

Jole

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja har man inte längre säsong än så så är kanske det ett alternativ. Men känns ändå krångligt att beställa från England när det finns i Sverige i form av jotun, international och hempel. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Använder VC-Propodrev i sprayform. Finns nog inte i annan form än som  spray förresten. Tycker att det funkar även estetiskt. Naturligtvis måste underarbetet vara OK, dvs drevet rengjort (högtrycksspolning)  och vid behov (sällsynt) lite gammal flagad färg avslipad.

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Estetiskt? VEM kollar på ett drev och säger "oj vad fint drev dom har på den båten!" Min propp sitter ca 2 meter under vattnet och mig kvittar hur den ser ut så länge den är slät och fin! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan garantera att den här http://www.hjertmans.se/article/jotun-aqualine-gra-400ml fungerar, om du först använder http://www.hjertmans.se/article/jotun-primer-400ml som skyddar drevet mot kopparn i färgen. Har använt Jotuns färg i 4 säsonger och den funkar och numera så är det samma färg i Sverige som tidigare bara fanns att köpa i Norge.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...