Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
smuggler28

båtramp för baktung scarab Munkedal

Rekommendera Poster

Var kan man sjösätta en Scarab 33 med ganska tung motorbestyckning dubbla mercruiser 500 och höghastighetsdrev långt in i Gullmarsfjorden? det som krävs är en lång ramp som också fortsätter en bit under vattnet. om den tvärt tar slut efter en liten bit som det gärna gör på mindre ramper så rinner vattnet in i motorummet.

Kostar det en slant är det ok. förslag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ring och hör med Munkedals båtklubb.  http://www.munkedalsbatklubb.se/

Dom har ju kran på Ellingsröd också. Då kan du ställa trailern framfrör mitt båthus. wink

Annars får du köra till Kungshamn. Hur långa ramperna är beror ju lite på hur högt vattenståndet är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som en spännande pjäs :) jag har använt mig av calanders båtvarv som har lyft upp min båt på hösten! Vet inte vad dom tar då svärfar känner ägaren men tror inte det är dyrt. Längre in än så kommer du inte om du inte tar båtklubbens ramp den vet jag inte hur den är.

/Robert

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte är priskänslig så är det enklaste en kranbil.. Han kan ju släppa dig precis var du vill... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

toaen, låter intressant, trailer är dock nära 12 meter och pickupen modell större :)  går det att sjösätta baktunga båtar i munkedal utan kran? annars får vi ta kranen tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...