Gosmall 1 Postad 10 Mars , 2014 Hej på er alla skall ut på en lång segling i min Granada 24 till hösten 2014, Söker efter fler som skall ut å lång segla med liten segel båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saltvik 0 Postad 10 Mars , 2014 Tjenare ! Låter spännande med långsegling i en Granada 24, äger själv sån. Vart tänker du segla ? Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gosmall 1 Postad 10 Mars , 2014 Hej Det blir till Porto santo först och spendera jul och nyår där sedan hadde jag tänkt Cap verdi. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 26 Mars , 2014 (redigerade) Kul Liten båt: små problem. Men kanske inte störst i hamnen. Ute på havet där vågorna är 50 meter långa, spelar det mindre roll om båten är 8 meter eller 15 meter. Det kan många gånger vara bättre att rida uppe på vågorna än att stånga sig igenom sjön med stora påfrestningar på båten som en följd. Redigerad 26 Mars , 2014 av jask Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gosmall 1 Postad 29 Mars , 2014 Kul Liten båt: små problem. Men kanske inte störst i hamnen. Ute på havet där vågorna är 50 meter långa, spelar det mindre roll om båten är 8 meter eller 15 meter. Det kan många gånger vara bättre att rida uppe på vågorna än att stånga sig igenom sjön med stora påfrestningar på båten som en följd. Så sant Jask har seglat en del i mitt live å får nog säga att en liten båt inte alltid är fel men kan vara bättre många gånger än en stor båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser