kitaren 1 Postad 7 Mars , 2014 Har ett par fina hummrar i frysen sen fisket i höstas. Dom är frysta i carapax fryspåsar och ligger i spadet, hur länge kan dom ligga utan att bli dåliga ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 9 Mars , 2014 Om man googlar "hur länge håller hummer i frysen" får man svaret 4-6 månader vid minus arton grader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 456 Postad 9 Mars , 2014 De kokta frysta kräftorna vi köper i livsmedelsaffärerna är inte sällan ett år gamla. De turkiska kräftorna fiskas precis efter vår kräftsäsong. Enligt förståsigpåare är det inga problem att äta 24 månader gamla kokta frysta kräftor. Hummer bör väl inte vara någon skillnad, men jag är osäker på om TS ummer är färskfryst eller tillagad. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 291 Postad 10 Mars , 2014 Skaldjur luktar ju riktigt dåligt när de blir dåliga så jag tror att det enklaste är att helt enkelt tina upp den. Luktar den ammoniak så släng, annars ät. Vi är väldigt bra på att kasta mat innan den blivit dålig, det bästa är att använda näsan. Själv skulle jag inte vara orolig om den var ett år gammal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrFreddan 5 Postad 11 Mars , 2014 Så länge den ligger fryst i spa så behöver du inte oroa dig om den legat i ett halvår, Men har du den i en frys du öppnar sällan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser