Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
piotts

Kabinlucka Nimo 23

Rekommendera Poster

Hej,

fick en ful spricka i kabinluckan (luckan i fören ner till ruffen) som behöver åtgärdas, läcker in vatten. Har kommit fram till att den är tillverkad av 'Gray Enterprises of Tampa' som inte finns längre. Efter lite sökande så ser det ut som att Bomar är ny ägare men kan inte se att dom har något liknade. Har inte hört av mig till dom, det blir nästa steg. Är det någon som har bra tips på om det går att laga (verkar vara hård plast, nästan som plexi) eller tips på vart man kan vända sig för en ny/begagnad?

Mvh, Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har inte en bild och lite mått..? Blir lättare att hjälpa till med tips då för alla som inte har detta i huvudet just för Nimo 23... ;-) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår det. Blev en liten blänkare. Båten ligger ett antal mil bort och lite dum som man är trodde jag det skulle räcka med tillverkare för att komma i alla fall liiite närmare lösningen. Efter det jag läst är det en himlans massa mått som ska stämma så ett annat alternativ än 'original' verkar inte finnas.

Mvh, Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej är det plexiglaset i en luckram som är spruckit kan man relativt lätt byta glaset. Ta loss ramen och gå till en glasmästare som brukar ha olika plexisorter att välja mellan, så kan han kapa till en bit som passar exakt som du sedan fäster med lämpligt lim/Sika/butyltejp eller liknande. Min kompis bytte sitt krackelerade glas i sina luckor till fint nytt rökfärgat plexi, och luckorna blev som nya. Har du en bild på luckan tro?

peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...