Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
frogg

bra tips hur jag gör en fotgas

Rekommendera Poster

jag har en jofa sting race som ja vill ha fot gas så det blir lite mer racebåt

är det någon som har något bra tips hur man gör ett sådant

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns at köpa från olika amerikanska leverantörer. Fixa sånt själv går ju, men kom i håg att det ska inte kärva på full gas. Returfjäder är viktigt,  jag ville hellre köpt.

Bobs machine shop, Formula composites, TH Marine kan du titta på. Eller gå rakt tills Hardin Marine som har masser med olika. Och titta hur dom görs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det behöver inte vara så dyrt, ta ett pedalställ från lämplig bil på skroten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fotpedaler har en uppenbar svaghet jämfört med t.ex. vridhandtag, de är helt beroende av nån sorts inbyggd uppfjädring. När man lättar på foten så förväntar man sig naturligtvis att pedalen/gaspådraget följer med, men om nåt överraskande hakar sig mekaniskt? [större motorcyklar har returvajrar som gör tvångstyrning möjlig även vid gaspådrags-minskning, går alltså att med nävakraft övervinna eventuellt hopfrusen eller annars kärvande vajer etc. I bilar däremot är länksystemet orörligt i karossen så pedalens länksystem kan göras såpass kärvnings-säkert att icke-tvångsstyrande pedal kan duga? Både MC-styren och utbordare är rörligt svängbara.]

Vill bara ha sagt; glöm inte detta med tillförlitligheten med ögonblicklig respons på gaspådrag även vid minskande. Dumt att ränna på nåt med racern för att gassänkningen överraskande kärvar, typ så? Själv skulle jag i ditt fall inte våga ha gaspedal med mindre än att foten är fasthakad och betryggande returvajer finns, men men. ;-)

post-10006646-1394237811,3335_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...