frogg 2 Postad 2 Mars , 2014 jag har en jofa sting race som ja vill ha fot gas så det blir lite mer racebåt är det någon som har något bra tips hur man gör ett sådant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 4 Mars , 2014 Det finns at köpa från olika amerikanska leverantörer. Fixa sånt själv går ju, men kom i håg att det ska inte kärva på full gas. Returfjäder är viktigt, jag ville hellre köpt. Bobs machine shop, Formula composites, TH Marine kan du titta på. Eller gå rakt tills Hardin Marine som har masser med olika. Och titta hur dom görs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frogg 2 Postad 4 Mars , 2014 ok tack för tipsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PLM- 88 Postad 4 Mars , 2014 Det behöver inte vara så dyrt, ta ett pedalställ från lämplig bil på skroten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 5 Mars , 2014 Fotpedaler har en uppenbar svaghet jämfört med t.ex. vridhandtag, de är helt beroende av nån sorts inbyggd uppfjädring. När man lättar på foten så förväntar man sig naturligtvis att pedalen/gaspådraget följer med, men om nåt överraskande hakar sig mekaniskt? [större motorcyklar har returvajrar som gör tvångstyrning möjlig även vid gaspådrags-minskning, går alltså att med nävakraft övervinna eventuellt hopfrusen eller annars kärvande vajer etc. I bilar däremot är länksystemet orörligt i karossen så pedalens länksystem kan göras såpass kärvnings-säkert att icke-tvångsstyrande pedal kan duga? Både MC-styren och utbordare är rörligt svängbara.]Vill bara ha sagt; glöm inte detta med tillförlitligheten med ögonblicklig respons på gaspådrag även vid minskande. Dumt att ränna på nåt med racern för att gassänkningen överraskande kärvar, typ så? Själv skulle jag i ditt fall inte våga ha gaspedal med mindre än att foten är fasthakad och betryggande returvajer finns, men men. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser