Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
StaffanLeijer

Segla till U.S.A. - visum?

Rekommendera Poster

Hejhej!

Vi är två killar som korsade Atlanten med vår älskade Albin Vega för drygt 1 månad sen.

Vi befinner oss just nu på Guadeloupe i Västindien och är på väg norrut till Florida via Kuba.

Vi har fått förklarat för oss av andra seglare att det är ett jätteprojekt att få visum för att segla båten till USA och efter att ha läst på internet så har vi inte blivit ett dugg klokare. Alla verkar säga olika saker.

Vissa pratar om att det räcker med ett vanligt visum om man aktiverar det i förväg på amerikansk mark, andra menar att man behöver 3 olika visum utfärdat av alla möjliga myndigheter.

Finns det någon vardagshjälte här på forumet som råkar ha konkret, matnyttig information kring ämnet?

Vi skulle vara väldigt, väldigt tacksamma för minsta lilla tips. Just nu håller vi på att bli knäppa efter att ha klickat runt på Google i all oändlighet.

Hoppas att ni har det bra hemma i Svedala!

/Staffan & Calle (www.aventyrslysten.com)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om ett esta (som man söker via nätet) räcker, men jag hade aldrig valt att segla till USA. Vore jag tvungen skulle jag aldrig aldrig aldrig seglat via Kuba. Ta vägen via Cayman. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni måste ha ett besöksvisum, jag har för mig att det heter B1/B2.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...