Edd1e 0 Postad 20 Februari , 2014 Hej hej Tänkte se om någon vet på ett ungefär vad det kostar at byta drevbälgar på en mercrusier 6c med alpha gen 1 drev? Ska även byte växelvajer och har fått ett prel pris för detta på 6500 kr. Är detta ett vettigt pris? En varnlig motorservice, vad brukar dessa kosta? Lite oljebyte och packningar typ? Har inga tidigare erfarenheter av att lämna till verkstad så vet inte vad det ska kosta, om jag ska vara överlycklig över de priser jag fått eller om jag ska vara lite mer kritisk. Tack för hjälpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 21 Februari , 2014 6500 är inget orimligt man kan iof hitta billigare men beställ jobbet nu väntar du till april med att ringa mecken så kan få betala det dubbla om du vill få det gjort innan midsommar. Byta olja o filter i motorn gör du enkelt själv glöm inte bränslefiltret/vattenavskiljande filtret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edd1e 0 Postad 1 Mars , 2014 tack, jag vågar inte chansa på att få vänta. Nu blir det fixat innan sjösättning och sommaren blir säkrad (i den mån det går) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser